پابجی, دسته بازی, مقاله

دسته پابجی چیست و انواع آن کدامند؟

دسته پابجی - فروشگاه پدارول

با اینکه چند دهه بیشتر از ابداع بازیهای کامپیوتری نمی گذرد ولی سال به سال شاهد پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه هستیم. امروزه با پیشرفته شدن گوشی های موبایل اغلب بازیهایی که سالهای گذشته فقط در پلی استیشن و ایکس باکس قابل اجرا بود در گوشی قابل اجراست و برای سیستم عامل های اندروید و ios طراحی می شود.

بازی پابجی یکی از بازی های پرطرفدار بین گیمرهاست که هر از گاهی آپدیت جدیدی از آن روانه بازار می شود. این بازی به قدری معروف شده که برای راحتی بازی در موبایل برای آن دسته بازی طراحی شده که به دسته پابجی معروف است.

در این مقاله قصد داریم در مورد دسته پابجی اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم. اگر از طرفداران این بازی هیجان انگیز هستید ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

دسته بازی موبایل (گیم پد) چیست؟

یکی از لوازم جانبی برای گوشیهای هوشمند است که در هنگام بازی هیجان بیشتری به بازیکن القا می کند و بازی کردن در صفحه گوشی که بالطبع کوچکتر از صفحه مانیتور است را راحت تر می کند.

دسته بازی های موجود در بازار برای هر دو سیستم عامل ios و اندروید طراحی شده اند و می توانید با توجه به اینکه گوشی شما اندروید است یا ios می توانید یکی را انتخاب نمایید.

دسته بازی موبایل اغلب با بلوتوث به گوشی وصل می شود ولی برخی نیز بوسیله کابل کوتاهی این کار را می کنند.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های آنلاین موبایل 

دسته پابجی - دسته پابجی چیست

بازی پابجی چیست؟

پابجی بازی جذابی است که کمپانی Tencent آن را تولید کرده که بسیار نیز پرطرفدار شده است. این بازی بدلیل فضاهایی که خیلی شبیه واقعیت است و جنگهای سخت و هیجان انگیز نوعی بازی اعتیادآور است.

در این بازی نقشه های مختلفی وجود دارد که شما به همراه 99 چترباز دیگر در آن منطقه فرود می آیید و در منطقه ای خالی از سکنه برای زنده ماندن و بیرون راندن حریفان از بازی تلاش می کنید.

بازیکنان باید خانه ها و دیگر مکانهای این منطقه را بگردند تا مهمات و اسلحه را برای زنده ماندن پیدا کنند. این بازی هم بصورت انفرادی و هم بصورت گروهی قابل اجراست.

یعنی اگر شما بعنوان تیم وارد بازی شوید می توانید همدیگر را پوشش دهید و در مبارزات شانس موفقیت بیشتری دارید و این تعامل بین هم تیمی ها بسیار جذاب است.

اگر اهل بازی پابجی هستید یا مبتدی هستید یا حرفه ای. گاهی برایتان پیش آمده که از جایی که نفهمیدید به شما شلیکی حرفه ای شده و باعث کشته شدن شما می شود.

بسیاری از حرفه ای های این بازی اذعان کرده اند که از دسته پابجی استفاده می کنند. دسته پابجی کار را راحت تر می کند و تمرکز روی بازی را بیشتر می کند.

این دسته بازی مکانیکی است و نیاز به اتصال و بلوتوث و یا کابل ندارد و باعث می شود حرفه ای تر در این بازی پیش بروید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه بازی پابجی موبایل و فری فایر را مطالعه نمایید. 

دسته پابجی - انواع دسته بازی

انواع دسته بازی موبایل

دسته بازی بلوتوثی موبایل

این نوع دسته بازی از طریق بلوتوث و بدون کابل به گوشی اتصال پیدا می کند. این نوع گیم پدها معمولا یک منبع تغذیه یا پاوربانک داخلی دارند تا شارژ دستگاه تامین شود و میتوانید تا مدتها از آن استفاده نمایید و هر دفعه که شارژ خالی شد از طریق اتصال کابل به گوشی یا آداپتور می توانید آن را دوباره شارژ کنید.

پیشنهاد می کنیم راهنمای استفاده از شاتگان ها در پابجی موبایل را مطالعه کنید.

دسته پابجی - بلوتوثی

دسته بازی با کابل

این دسته گوشی ها با کابل به گوشی متصل می شوند و منبع تغذیه و پاوربانک ندارند و شارژ خود را از طریق کابل از گوشی دریافت می کنند. بعضی از این نوع گیم پدها فن خنک کننده هم دارند که در زیر گوشی قرار می گیرد و باعث می شود گوشی در بازی های طولانی مدت داغ نشود.

به این گیم پدها دسته بازی فن دار هم میگویند. همانطور که گفتیم این دسته بازی از شارژ گوشی استفاده می کند. فقط باید حواستان باشد که گوشی شارژ داشته باشد تا در حین بازی گوشی خاموش نشود.

دسته بازی مکانیکی (بدون نیاز به بلوتوث و کابل)

این نوع گیم پد دارای دکمه های مکانیکی است و روی گوشی نصب می گردد. یعنی یا دسته روی گوشی قرار می گیرد یا گوشی درون دسته جا می گیرد. وقتی روی دکمه ها یا ماشه ها کلیک می کنید بازویی مکانیکی موجب می شود که دکمه های قسمت بالای گوشی کلیک شوند.

مثلا در بازی پابجی موبایل با فشار ماشه ها دکمه های شلیک کلیک می شوند و کنترل و سرعت بازی شما بیشتر می شود و می توانید تعداد بردها و کیل های خودتان را افزایش دهید. دسته پابجی و دسته کالاف دیوتی از این نوع هستند.

دسته بازیهای مکانیکی با توجه به مدل خود می توانند 2 تا 4 ماشه ای باشند و به شما امکان می دهند که بازی 4 و 6 انگشتی انجام دهید. این موضوع موجب افزایش تسلط و سرعت شما در بازی می شود.

مقاله پیشنهادی: گوشی های مناسب بازی پابجی نیو استیت

دسته پابجی - مکانیکی

مقایسه انواع دسته بازی

از نظر قیمت دسته بازی بی سیم یا بلوتوثی از همه مدلها معمولا گران تر است. دسته پابجی که فاقد هر گونه باطری، برد و قسمت الکترونیکی است معمولا از همه ارزان تر است.

البته بعضی مدلهای دسته پابجی فن خنک کننده دارند که پیشرفته تر هستند و قیمت بالاتری هم دارند. اما بطور کلی دسته پابجی نسبت به سایر گیم پدها قیمت کمتری دارد. از طرف دیگر این دسته بازی نیاز به تنظیمات خاص و ویژه ای ندارد و براحتی هم قابل استفاده است.

دسته پابجی و کالاف مغناطیسی

این نوع گیم پد طی فرایندی بدون تاخیر و سریع جریان الکتریسیته انگشتتان را به صفحه گوشی منتقل می کند. تفاوت دسته پابجی مکانیکی و مغناطیسی در همین حسی است که به شما منتقل می شود.

فشار دادن تریگرها و دکمه های مغناطیسی مثل کلیک کردن ماوس است و همین حس باعث می شود که بازیکنان زیادی از این نوع دسته بازی استقبال کنند.

دسته پابجی لیزری

گیم پدهای لیزری از پرکاربردترین و جدیدترین نوع دسته بازیها هستند. این دسته بازی ها بصورت انگشتی وجود دارند و بصورت گیره ای به گوشی متصل می گردند. اما فرق آن با دسته های گیره ای معمولی سنسور مغناطیسی برای ارسال بازخورد لمسی به موبایل است.

این دسته بازی ها میتوانند با هر دفعه فشردن تریگر با دست شما بازخورد لمسی را بصورت چندین کلیک به گوشی ارسال کنند تا عملکرد شما در این بازی افزایش پیدا کند.

مثلا در وقت شلیک با سلاح هایی مثل M16 ، کلت و … فقط کافیست تریگر را فشار بدهید و نگهدارید دسته بصورت پشت سرهم شلیک را انجام میدهد و رگباری شلیک می کند. این فرایند همینطور مانع از لگد زدن اسلحه و نشانه گیری دقیق می شود.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله آموزش نقشه ارانگل در بازی پابجی را از دست ندهید. 

دسته پابجی - لیزری

در خرید دسته پابجی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • حتما از یک مرجع تخصصی و معتبر خرید نمایید تا مشکلی برای گوشی تان بوجود نیاید.
  • دقت کنید که سایز دسته بازی با سایز گوشی شما هماهنگی داشته باشد. اغلب دسته پابجی ها برای گوشیهای 4.5 تا 6.5 اینچ مناسب هستند و اگر گوشی شما کوچک تر یا بزرگ تر باشد دیگر مناسب گوشی شما نیست.
  • به کیفیت بدنه، جنس و کارایی دکمه ها توجه کنید. دقت کنید محل قرارگیری ماشه زیر گوشی است یا در کناره ها. امتحان کنید که کدام حالت برای شما راحت تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین ترکیب اسلحه در پابجی موبایل 

دسته پابجی - نکات خرید

سخن پایانی:

اگر هنوز هم در خرید دسته بازی سردرگم هستید با فروشگاه پدارول تماس بگیرید. فروشگاه پدارول علاوه بر اینکه به شما مشاوره و راهنمایی در زمینه انواع دسته بازی می دهد انواعی از دسته بازی و دسته پابجی هم در سایت خود دارد که می توانید از آنها دیدن کرده و دسته پابجی موردنظر خود را خریداری نمایید.

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری پدارول است.

3 دیدگاه در “دسته پابجی چیست و انواع آن کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *