بازی اندروید, پابجی, گوشی گیمینگ, مقاله

مقایسه بازی پابجی موبایل و فری فایر

مقایسه بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر - پدارول

بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر هر دو از بتل رویال ها هستند که بسیار پرطرفدار و محبوب در بین دوستداران این بازیها هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه بازی پابجی موبایل و فری فایر بپردازیم. پس اگر علاقمند هستید در این حوزه اطلاعات مفیدی بدست بیاورید با ما همراه شوید.

بازی پابجی موبایل

بازی پابجی موبایل یک بتل رویال است که اولین بار در ماه مارس 2017 از طریق Early Access استیم جهت کامپیوتر عرضه شد و نسخه کاملتر آن هم در ماه دسامبر همان سال ارائه شد. این بازی بعدها در ماه سپتامبر سال 2018 بصورت رسمی برای X Box 1 هم عرضه گردید.

پورت پلی استیشن 4 و نسخه ای رایگان از آن هم که مخصوص موبایل بود در 2018 عرضه گردید. PUBG از پرفروش ترین بازیهای دنیاست که تا تیرماه سال 97 چیزی بیش از پنجاه میلیون نسخه از آن به فروش رفته بود و با احتساب بازیکنان نسخه موبایلی بیش از چهارصد میلیون بازیکن دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای استفاده از شاتگان ها در پابجی موبایل را مطالعه نمایید. 

مقایسه بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر - بازی پابجی

بازی فری فایر

گرانا فری فایرFree Fire یک بازی در سبک بتل رویال می باشد که توسط استودیو گرانا ساخته و طراحی شده است. نسخه بتای این بازی در بیستم نوامبر 2018 برای اندروید انتشار یافت و در چهارم دسامبر سال 2018 نیز بصورت رسمی برای ios و اندروید معرفی گردید.

تعداد دانلود بازی فری فایر از پانصد میلیون دانلود در google play در 2020 گذشت و از محبوبترین بازیهای بتل رویال گردید.

مقایسه بازی پابجی موبایل و فری فایر

دو بازی معروف پابجی موبایل و فری فایر هر یک صدها میلیون طرفدار پر و پا قرص دارند که همیشه کل کل بین طرفداران این دو بازی وجود دارد.

این دو بازی را می توان از منظرهای مختلفی مورد مقایسه قرار داد که البته در نهایت سلیقه گیمرها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله بهترین بازی های آنلاین موبایل را از دست ندهید. 

مقایسه بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر - کاراکتر

تعداد دانلود

بازی فری فایر بیش از 500 میلیون بار در اپ استور و Google play دانلود شده است در حالیکه بازی پابجی موبایل تنها توسط 100 میلیون کاربر دانلود شده است.

بازی فری فایر بدلیل اینکه حجم کمتری دارد و بازی در دستگاههای پایین تر هم نرم اجرا می شود بیشتر طرفدار دارد. حجم بازی PUBG موبایل تقریبا دو گیگابایت در اندروید و 2.4 گیگا بایت در ios می باشد.

گرافیک

از نظر گرافیکی هر دو بازی در وضعیت مطلوبی هستند و رضایت طرفداران خود را جلب کرده اند. کمپانی بلوهول که بازی پابجی موبایل را ساخته است از موتور آنریل انجین 4 استفاده کرده که از بهترین موتور های بازی در دنیاست و باعث کیفیت بالای گرافیک بازی می شود.

جلوه های بصری، افکت های نوری، طراحی کاراکترها، صحنه های سینمایی و محیط بازی همه و همه از کیفیت بالایی برخوردارند و موجب هیجان بیشتر بازیکنان می شوند.

کمپانی داتس استودیو 111 هم برای ساخت بازی فری فایر از یک موتور unity استفاده کرده که کیفیت بازی را بصورت HD به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید در خصوص مود مترو رویال در پابجی موبایل بدانید

مقایسه بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر - اسلحه ها

کاراکترها

در بازی فری فایر کاراکترهای مختلف و متعددی وجود دارد که هر یک توانایی خاص خود را دارند و لباسهای خاص خودشان را دارند.

اما در پابجی موبایل در ابتدای بازی شما میتوانید شخصیت خاص خودتان را شخصی سازی کرده و ویژگیهایی مثل رنگ مو، رنگ پوست و … را به سلیقه خود تعیین کنید ولی این کاراکترها توانایی خاص و ویژه ای ندارند.

نقشه ها

در بازی فری فایر سه مپ یا نقشه وجود دارد در حالیکه در پابجی موبایل لایت دو مپ وجود دارد. البته تعداد این نقشه ها در آپدیت های جدید بیشتر است.

اسلحه ها

یکی از ویژگیهای بسیار جذاب این دو بازی تعدد و تنوع سلاح های گوناگون است. بازیکنان می توانند برطبق تجربه و مهارت های خود انواع سلاح ها را استفاده کنند.

البته این دو بازی تفاوت هایی هم در این مورد با هم دارند مثلا بازی PUBG موبایل یک رقابت و نبرد کلاسیک است در حالیکه فری فایر تفاوتهای خاصی با آن دارد.

یکی از تفاوتها وجود سلاح های متفاوت در این دو بازی است. مثلا هیچ کلاسی از DMR در فری فایر قابل مشاهده نیست و همه سلاحها در بخش سلاحهای AR هستند و تیرانداز ها در این گروهها جا ندارند.

تنها سلاحهایی که در دو بازی مشترک هستند شامل SCAR ، SKS ، Groza و VSS است. خیلی از بازیکنان فکر می کنند که سلاح های M4 و AK شباهت زیاد با هم دارند ولی اصلا این طور نیست. اسلحه AKM که در پابجی موبایل وجود دارد نسخه ای مدرن از AK کلاسیک می باشد.

مقاله پیشنهادی: نقد و بررسی تخصصی اسلحه M416 در پابجی موبایل 

مقایسه بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر - گرافیک

کدام بهتر است؟

با توجه به مطالب فوق و سایر گزینه ها هر یک از بازی ها نقاط قوت و ضعف خود را دارد که بستگی به سلیقه گیمرها و توانایی آنها در کنترل بازی و ارتباط برقرار کردن با فضای بازی و سایر هم تیمی ها و … می باشد.

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری پدارول است.

1 دیدگاه در “مقایسه بازی پابجی موبایل و فری فایر

  1. ببین من دارم نظر خودمو میگم دورسته بحث بین پابجی و فری فایر ولی من میگم…. توی پاپجی
    از همه ی بازی های دنیا بهتر فقط…. کالاف…. اگر فکر میکنید کالاف بازی خوبی نیست امتحان کنید
    اخه توی پابجی کی میاد اول بازی با قابلمه شورت میاد اخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *