مقاله

پایه مونوپاد و تکنیک های استفاده از آن

پایه مونوپاد - فروشگاه پدارول

ثابت نگه داشتن تجهیزات دوربین در هنگام عکسبرداری ، یک عامل کلیدی برای ایجاد تصاویر واضح و با نوردهی صحیح است . شکی نیست که سه پایه یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که می توانید در کیت دوربین خود داشته باشید .

اما هر موقعیتی نیاز به استفاده از سه پایه ندارد و اغلب یک پایه مونوپاد می تواند تنها چیزی باشد که برای کمک به ثبات تجهیزات دوربین خود به آن نیاز دارید .

به جای داشتن سه پایه ، مونوپاد یک قطب با یک رزوه پیچ در بالای آن برای نصب دوربین ، لنز یا حتی سر مونوپاد برای انعطاف پذیری بیشتر در موقعیت قرارگیری وسایل است و اغلب با یک بند مچی برای پشتیبانی دارد .

مونوپادها برای تحرک و سرعت بیشتر در مواقعی که نیاز دارید سریع کار کنید و در عین حال قادر به پشتیبانی از تجهیزات بسیار سنگین دوربین هستید ، امکان پذیر است .

ورزش ، حیات وحش ، کنسرت ، عروسی و سایر انواع عکاسی رویدادها همگی می توانند از تعادل تحرک و ثباتی که یک مونوپاد می تواند ارائه دهد بهره مند شوند . بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه استفاده از مونوپاد داشته باشیم .

برای خرید پایه مونوپاد مدل S03 کلیک کنید . 

پایه مونوپاد - نحوه استفاده از مونوپاد

نحوه استفاده از پایه مونوپاد

1. سربار

این شاید ساده‌ترین راه برای استفاده از مونوپاد باشد ، دوربین خود را طبق معمول به بالای مونوپاد وصل می‌کنید ، پایه را تا جایی که می‌خواهید دراز کنید و سپس آن را به اندازه کافی بالا نگه دارید تا عکس مورد نظرتان را بگیرید .

بدیهی است که شما به راهی برای فعال کردن دوربین نیاز دارید (چون در دستان شما نیست) می توانید از بلوتوث یا ماشه از راه دور سیمی استفاده کنید یا به سادگی دوربین خود را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی در حالت تایمر عکس بگیرد .

اگر می‌توانید مونوپاد را با یک دست متعادل کنید ، حتی می‌توانید از تلفن هوشمند خود برای اتصال بی‌سیم به دوربین خود استفاده کنید تا یک صفحه نمایش از راه دور ارائه دهید .

همچنین ، با استفاده از حالت عکاسی فاصله‌ای ، دوربین شما به‌طور خودکار چندین تصویر متوالی را در حالی که آن را بالا نگه می‌دارید ، منتشر می‌کند و شانس انجام یکی از عکس‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد .

2. پای سوم

راه دیگر برای استفاده از مونوپاد این است که دوربین خود را وصل کنید و پایه را دراز یا ثابت کنید تا مونوپاد چند اینچ بالاتر از چشم شما باشد .

سپس بایستید و پاهای خود را با عرض راحت از هم باز کنید ، رو به سوژه خود قرار بگیرید ، سپس پایه مونوپاد را در مقابل نقطه مرکزی پاهای باز خود قرار دهید و آن را به سمت بدن خود متمایل کنید تا سومین “پا” از یک سه پایه خیالی بسازید.

مقاله پیشنهادی : نکات مهم خرید هولدر موبایل

پایه مونوپاد - مونوپاد بعنوان سه پایه

3.کماندار

یکی از راه‌های رایج استفاده از مونوپاد این است که آن را رو به سوژه خود قرار دهید ، یک پا را جلوی پای دیگر قرار دهید ، سپس پای یک مونوپاد کشیده را روی پای پشتی خود قرار دهید .

قرار دادن پای مونوپاد در برابر کف پای خود از لیز خوردن آن جلوگیری می کند . سپس به سادگی دوربین را به سمت جلو خم کنید تا مونوپاد محکم روی ران داخلی پای جلوی شما قرار گیرد تا ثبات بیشتری ایجاد شود .

این موضع شبیه به تیراندازی است که تیری را از کمان پرتاب می کند . بسته به طول مونوپاد خود ، ممکن است لازم باشد کمی با فاصله بین پاهای خود و زاویه مونوپاد آزمایش کنید .

4. از جلو

اگر نحوه استفاده از مونوپاد را در گوگل جستجو کرده اید ، این احتمالا اولین راه حلی است که با آن برخورد کرده اید . این قطعا طبیعی ترین است و همچنین تکنیک مورد علاقه عکاسان ورزشی با لنزهای بزرگ است .

بعد از اینکه دوربین خود را وصل کردید و پایه های مونوپاد را دراز کردید/تثبیت کردید به طوری که منظره یاب دوربین شما همسطح چشم شما باشد ، به سادگی پای مونوپاد را در مقابل خود قرار دهید .

به جای تلاش برای افزایش/کاهش ارتفاع مونوپاد با تنظیم قفل های پا ، به سادگی موضع خود را پهن یا باریک کنید .
احتمالاً متوجه خواهید شد که ایجاد یک حالت عریض‌تر موقعیت بسیار راحت‌تری برای تیراندازی طولانی‌تر است و داشتن مونوپاد برای توزیع بخشی از “وزن متمایل” شما می‌تواند بسیار راحت باشد .

بیشتر بخوانید : معرفی شارژر همراه مدل A50

پایه مونوپاد - ساختار مونوپاد

5. پان

این تکنیک بیشتر زمانی استفاده می شود که مونوپاد مستقیماً در مقابل شما باشد . “پنینگ” در عکاسی به حرکت دوربین در یک صفحه تراز ، معمولاً با همان سرعت سوژه در حال حرکت در همان صفحه اشاره دارد .

تیراندازی به ماشین‌هایی که روی یک مسیر مستقیم در حال مسابقه هستند ، یا دوچرخه‌سوارانی که از جلوی شما رد می‌شوند ، دو کاربرد معمولی شلیک متحرک هستند .

در حالی که عکاسی از یک عکس متحرک دستی می تواند به خوبی کار کند ، استفاده از یک مونوپاد یا سه پایه برای تثبیت هر حرکت عمودی دوربین بهترین کار است .

به طور معمول، هنگام عکسبرداری از رویدادهای ورزشی محبوب ، فضا محدود است ، از این رو نیاز به کاهش “جای پا” یک مونوپاد وجود دارد .

برای حرکت یک عکس از یک سوژه در حرکت ، کافی است مونوپاد را در دست خود بچرخانید تا دوربین با سرعت سوژه مطابقت داشته باشد و سوژه در منظره یاب دوربین شما باقی بماند . سپس با دست دیگر خود روی دکمه شاتر کلیک کنید و به بهترین ها امیدوار باشید !

سوالات متداول

مونوپاد برای چه کاری خوب است ؟

مونوپاد برای زمانی که در یک محیط شلوغ هستید یا جایی که فضای کافی برای دراز کردن پاهای سه پایه ندارید ، خوب است اما همچنان نیاز دارید که دوربین خود را تا حد ممکن ثابت نگه دارید . مونوپادها همچنین برای گرفتن عکس های متحرک از سوژه های در حال حرکت خوب هستند .

آیا یک مونوپاد می تواند به تنهایی بایستد ؟

برخی از مونوپادهای دارای پا هنگام استفاده همراه با دوربین ها/لنزهای سبک و روی سطوح صاف می توانند تعادل برقرار کنند ، اما به طور کلی، شما همیشه باید یک مونوپاد را نگه دارید .

آیا می توانید از سه پایه به عنوان مونوپاد استفاده کنید؟

شما می توانید از سه پایه به عنوان مونوپاد به سادگی با دراز کردن هر 3 پایه استفاده کنید ، اما خرید سه پایه ای که می تواند به مونوپاد تبدیل شود ، رایج تر است .

پیشنهاد می کنیم مقاله دسته بازی موبایل مسافرتی را مطالعه کنید . 

پایه مونوپاد - مونوپاد در سلفی

استفاده از پایه مونوپاد

استفاده از مونوپاد آنقدرها هم که تصور می کنید ساده نیست ! فقط به این دلیل که فقط یک پایه قابل افزایش دارد ، به این معنی نیست که فقط به یک بار استفاده محدود شده اید .

تکنیک‌های بالا به سادگی 5 نمونه از روش‌های استفاده راحت و مؤثر از مونوپاد هستند که باید خودتان آزمایش کنید تا بهترین را برای خود و تنظیم دوربین/لنزتان پیدا کنید .

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت فروشگاه پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند . همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است .

اینستاگرام پدارول را فالو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *