مقاله

راهنمای خرید دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد - فروشگاه پدارول

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان مشکل خشکی پوست و مو و مشکلات تنفسی ناشی از خشکی هوا بیشتر می شود. استفاده از دستگاههای بخور امروزه بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است.

در این مقاله در مورد دستگاه بخور سرد و گرم مطالب مفیدی را خواهیم آموخت پس اگر در صدد تهیه یک دستگاه بخور سرد مناسب هستید این مقاله را از دست ندهید.

دستگاه بخور چیست؟

وسیله ای است که آب را به بخار تبدیل کرده و هوای محیط را مرطوب می کند. دستگاه بخور برای مناطق با آب و هوای خشک بسیار مناسب است. این دستگاه علاوه بر مصرف خانگی در صنعت هم مورد استفاده قرار می گیرد و طرحها و مدلهای مختلف دارد.

دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد از سیستم گرمایش برای ایجاد بخار استفاده نمیکند و صدای کمتر و همچنین مصرف برق کمتری نسبت به بخور گرم دارد. بخور سرد برای فصول گرم سال و یا مناطق گرم و خشک بسیار مناسب است.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله گوشی های مناسب بازی پابجی نیو استیت را از دست ندهید. 

دستگاه بخور سرد - ویژگیها

دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم بوسیله سیستم گرمایشی آب مخزن را به بخار تبدیل می کند و فن داخل آن بخار را در محیط اطراف پخش میکند.

همچنین این دستگاه مخزنی جداگانه برای داروهای گیاهی دارد که می توانید با افزودن دارو به مخزن باعث پخش شدن آن در هوا شوید تا از راه مجاری تنفسی وارد بدن شده و جذب بدن شوند.

این مدل دستگاه در فصول سرد یا مناطق سرد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و به افزایش دمای اتاق هم کمک می کند. همچنین در فصول سرد که شیوع بیماریهایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر است با افزودن عصاره های گیاهی همچون اوکالیپتوس به مخزن دارویی این دستگاه می توان به بهبود بیماری کمک کرد.

مزایای استفاده از بخور

  • جلوگیری از خشکی چشم و پوست
  • پیشگیری از حملات سینوسی
  • درمان سرماخوردگی، آلرژی و خون دماغ ناشی از خشکی هوا
  • درمان خروپف در خواب
  • بهبود و درمان سرفه خشک در بیماران کرونایی
  • افزایش عمر مبل های چوبی، پارکت و … به دلیل جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی
  • تامین رطوبت و ایجاد شادابی در گلدان های طبیعی موجود در فضاهای بسته منزل

پیشنهادی می کنیم مقاله بهترین ترکیب اسلحه در پابجی موبایل را مطالعه کنید. 

دستگاه بخور سرد - مزایا

تفاوت دستگاه بخور گرم و سرد

بخور گرم مخزنی برای دارو دارد که بخور سرد این مخزن را ندارد. بخور گرم به دلیل داشتن المنت برای گرم کردن آب، مصرف برق بیشتری دارد ولی بخور سرد مصرف انرژی پایین تری دارد.

بخور گرم بدلیل اینکه آب را تا نقطه جوش (100 درجه) گرم می کند باکتریهای آب را از بین می برد و همین طور موجب از بین بردن باکتریهای فضای اطراف می شود اما بخور سرد این خاصیت را ندارد به دلیل اینکه بخار آب حرارتی ندارد. بخور گرم مناسب فصول سرد و بخور سرد مناسب فصول گرم است.

چرا از بخور سرد استفاده کنیم

همانطور که می دانید بیشتر نقاط کشور ما از آب و هوایی خشک برخوردار است. این خشکی هوا روی پوست، مو، دستگاه تنفسی و … تاثیر می گذارد. خصوصا افرادی که خود نیز طبع خشکی دارند بیشتر از این خشکی هوا آزار می بینند. دستگاه بخور سرد مزایای فراوانی دارد و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– کاهش ریسک سرایت بیماریهای ویروسی: ویروسها در محیط مرطوب نمی توانند به راحتی حرکت کنند پس سرایت آنها کاهش می یابد.

– لطافت و طراوت پوست : هوای خشک لطافت و رطوبت پوست را از بین می برد و موجبات خشکه زدن، پوسته پوسته شدن، خارش، ایجاد حساسیت پوستی، ایجاد چین و چروک و تسریع پیری را به دنبال دارد. دستگاه بخور سرد از بروز این اثرات پیشگیری کرده و پوست را طراوت و شادابی می بخشد.

– خواب راحت: در فصول سرد ممکن است در هنگام خواب یا پس از بیدار شدن احساس گرفتگی و خشکی در گلو و بینی خود کنید. این بدلیل این است که خشکی هوا موجب خشک شدن سینوسها شده و مجاری تنفسی را نیز خشک می کند.

همین طور برخی خانه ها از بخاری گازی برای گرمایش استفاده می کنند که این امر نیز به خشک شدن بیشتر هوا می انجامد. دستگاه بخور در اتاق خواب باعث می شود که هوای محیط مرطوب شده و در خواب احساس خارش گلو و سرفه های خشک را تجربه نکنید.

– گیاهان خانگی سالم تر: گیاهان آپارتمانی در هوای خشک آسیب می بینند و برگهایشان خشک و قهوه ای رنگ می شود. دستگاه بخور با تامین رطوبت محیط به شاداب شدن گیاهان کمک زیادی می کند.

– مناسب برای اتاق نوزاد: استفاده از دستگاه بخور سرد در اتاق کودک و نوزاد سبب خواب راحت در شب، افزایش اکسیژن، پیشگیری از خشکی مجاری تنفسی و … می شود.

– بهبود سرفه های خشک: سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا خشک و آزاردهنده است و خصوصا در هنگام خواب بیشتر می شوند. دستگاه بخور سرد رطوبت لازم را تامین کرده و از بروز سرفه در هنگام خواب جلوگیری می کند.

– بهبود صدای خروسکی بعد از بیدار شدن از خواب: خشکی هوا تارهای صوتی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بخور کمک می کند تا تارهای صوتی رطوبت لازم را داشته باشند و در هنگام صبح دچار گرفتگی صدا نشوید.

– سرعت در بهبود بیماری: از قدیم الایام هم در بیماریهایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا از بخور استفاده می شد. دستگاه بخور مجرای گلو و بینی را مرطوب کرده و بهبود شما را سریعتر می کند.

پیشنهاد پدارول: چگونه عکس پروفایل پابجی موبایل را عوض کنیم؟

دستگاه بخور سرد - تفاوت سرد و گرم

نحوه استفاده از دستگاه بخور سرد

طرز کار این دستگاه با تکنولوژی اولتراسونیک است. دستگاه بخور با تکنولوژی اولتراسونیک و یک فن که در دستگاه تعبیه شده است رطوبت را تامین می کند به صورتی که با کوچک کردن و شکستن ذرات آب که روی صفحه اولترا سونیک قرار می گیرد و ذرات مه مانند به هوا پرتاب می شود و با یک فن که برق آن از طریق باتری یا برق شهری تامین می شود به بیرون از دستگاه پخش می شود.

نکات مهم در استفاده از دستگاه بخور

  1. دستگاه بخور با ولتاژ 220 ولت برق شهری کار می کند پس قبل از استفاده حتما ولتاژ را با برق خانگی چک کنید.
  2. دستگاه در دسترس کودکان قرار نگیرد.
  3. در اتاق در بسته که تهویه ندارد به مدت طولانی استفاده نشود.
  4. سیم دستگاه از زیر موکت یا فرش عبور داده نشود.
  5. دستگاه در مجاورت منابع گرمایی نظیر شومینه، بخاری، اجاق گاز، رادیاتور و … قرار نگیرد.
  6. دستگاه بخور بین 10 تا 120 سانت تا دیوار فاصله داشته باشد.
  7. بخار خارج شده از دستگاه به طور مستقیم به لوازم چوبی یا سایر لوازم حساس به رطوبت نخورد.
  8. دستگاه بخور حداقل 60 سانت از سطح زمین ارتفاع داشته باشد.
  9. برای پر کردن مخزن دستگاه از آب گرم استفاده نکنید زیرا موجب رسوب می شود بلکه از آب تمیز و سرد و ترجیحا آب مقطر برای دستگاه استفاده کنید.
  10. از ریختن اسانس در داخل آب دستگاه خودداری کنید زیرا به آن آسیب می زند.
  11. برای تمیز کردن دستگاه از پاک کننده ها و شوینده های شیمیایی استفاده نکنید.

آموزش نقشه ارانگل در بازی پابجی را دنبال کنید. 

دستگاه بخور سرد - نکات نگهداری

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری پدارول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *