بازی اندروید, مقاله

مزایا و معایب بازی های موبایل

مزایا و معایب بازی های موبایل - فروشگاه پدارول

در مورد مزایا و معایب بازی های موبایل چه می دانید ؟ در سالهای اخیر و با پیشرفت های چشمگیر در زمینه تولید گوشی های هوشمند شاهد گسترش استفاده از آن علاوه بر مصارف ارتباطی ، در انجام بازی نیز هستیم .

در صورت مشارکت و حمایت والدین برای انتخاب بازی‌های متناسب با سن ، بازی‌های موبایلی می‌تواند راه بسیار خوبی برای تعامل و توسعه تعدادی از مهارت‌ها به والدین و فرزندان باشد .

استفاده از هر تکنولوژی و ابزاری می تواند کاملا دو سوی مثبت و منفی داشته باشد و بازی های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند . کودکان به دلیل کمبود تجربه و آگاهی های لازم نیاز دارند تا والدینشان آنها را در این خصوص یاری دهند. در ادامه به بیان مزایا و معایب بازی های موبایل خواهیم پرداخت .

از آنجا که امروزه گوشی های هوشمند در دسترس همه افراد و حتی کودکان در سنین پایین قرار دارد و بازی های موبایل همواره یک سرگرمی پرطرفدار در میان همه اقشار مردم است ، آگاهی از این مزایا و معایب می تواند ما را در کنترل معایب آن یاری نماید . فروشگاه پدارول شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماید .

مزایا و معایب بازی های موبایل

مزایای بازی های موبایل شامل موارد زیر می باشد :

1- تقویت حافظه و مهارت حل مسئله

انجام بازی‌هایی که به کودکان کمک می‌کند تفکر استراتژیک و آگاهی از محیط وسیع‌تر خود را آزمایش کنند و به تقویت حافظه ، آگاهی فضایی و حل مسئله کمک کند . در برخی موارد ، بازی کردن می‌تواند مهارت کودکان کوچک‌تر را نیز بهبود بخشد .

مقاله پیشنهادی : پاسخ به سوالات متداول درباره mobile games

مزایا و معایب بازی های موبایل - مزایای بازی موبایلی

2- ترویج ورزش

برخی بازی های موبایل تعدادی برنامه بازی فعال هستند که استقامت را آزمایش می کنند و کودکان را به دویدن یا پریدن برای کسب امتیاز یا حرکت در یک بازی تشویق می کنند .

محبوب‌ترین آنها با استفاده از واقعیت افزوده Pokemon Go است که کودکان را تشویق می‌کند تا برای بهبود گیم‌پلی به بیرون بروند .

3- دور هم جمع کردن خانواده ها

انجام بازی‌های گروهی با گوشی های هوشمند می‌تواند راهی عالی برای ارتقای «شب بازی‌ها» به سطح دیگری باشد و موجب جمع شدن اعضای خانواده و فامیل حتی برای ساعاتی در کنار هم باشد .

4- مزایای آموزشی

بازی‌هایی که دانش ریاضیات ، علوم یا سایر زمینه‌های مورد علاقه کودکان را آزمایش می‌کنند ، می‌توانند یادگیری را تقویت کنند و درگیر ماندن در یک موضوع خاص را برای کودکان سرگرم‌کننده‌تر کنند .

5- گسترش تخیل 

بازی ها همچنین می توانند به کودکان اجازه دهند تا جهان های خلاقانه را کشف کنند و از تخیل خود استفاده کنند . مانع آنها می شود تا راه های جدیدی برای گفتن داستان بیاموزند و در مورد جهان هم از نظر احساسی و همدردی و همچنین حقایق بیاموزند .

6- حمایت از کودکان با نیازهای ویژه

بسته به بازی هایی که انجام می دهند ، انجام بازی های ویدیویی آنلاین می تواند به کودکان با نیازهای ویژه در مهارت های ارتباطی ، مهارت های حرکتی ، سازماندهی و تعامل اجتماعی و خواندن و نوشتن کمک کند .

بیشتر بخوانید : تجهیزات مورد نیاز گیمر حرفه ای شدن 

مزایا و معایب بازی های موبایل - کمک به کودکان با نیازهای ویژه

معایب بازی های موبایل

1- زورگویی سایبری در بازی

ناشناس بودن دنیای بازی می تواند حمله بازیکنان را بدون ترس از عواقب آسان کند . اگرچه بسیاری از بازی‌ها دستورالعمل‌های جامعی دارند که سوءاستفاده درون بازی را به هر شکلی ممنوع می‌کند ، برخی از انواع بازیکنان ممکن است عمداً سایر بازیکنان را هدف قرار دهند تا بدون هیچ دلیلی آنها را آزار دهند .

2- خطر غریبه ها

روند رو به رشد بازی‌های اجتماعی در بازی‌های موبایلی رو به افزایش است ، مهم است که مطمئن شوید فرزندتان آگاه است که همه کسانی که با وای‌فای آنلاین تعامل می‌کنند همان چیزی نیستند که می‌گویند .

به آنها کمک کنید بفهمند که برخی از افراد ممکن است انگیزه های پنهانی پشت دوستی با آنها داشته باشند . به آن‌ها توصیه کنید که هیچ چیز را به‌هیچ‌وجه در نظر نگیرند و هرگز با کسی که فقط آنلاین ملاقات کرده‌اند ، ملاقات حضوری نکنند .

داشتن یک مکالمه مداوم در مورد افرادی که با آنها به صورت آنلاین و روی پلتفرم‌های وات صحبت می‌کنند ، به شما کمک می‌کند تا بدانید چه زمانی باید پشتیبانی خود را ارائه دهید .

بررسی تنظیمات حریم خصوصی برای اطمینان از خاموش بودن ویژگی‌هایی مانند چت صوتی برای کودکان کوچک‌تر می‌تواند کمک کند . ما همچنین توصیه می‌کنیم که بازی را در فضاهای خانوادگی و در صورت امکان با هم انجام دهید .

3- خریدهای درون بازی

اگرچه بسیاری از برنامه های بازی ممکن است رایگان برای بازی باشند ، اما ممکن است ویژگی های ممتازی نیز داشته باشند که برای دسترسی به آنها باید هزینه پرداخت کنید .

ممکن است برای کودکان وسوسه انگیز باشد که پول واقعی را خرج کنند . بنابراین مهم است که با آنها در مورد آنچه می توانند و نمی توانند در بازی ها بخرند صحبت کنیم .

همچنین ، در صورت نیاز ، عملکرد درون برنامه را از طریق تنظیمات دستگاه کودک خود یا با تنظیم رمز عبور برای دانلود برنامه ها در فروشگاه برنامه ، غیرفعال کنید .

پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم خرید گوشی موبایل گیمینگ را مطالعه نمایید . 

مزایا و معایب بازی های موبایل - خریدهای درون بازی

4- محتوای نامناسب

درست مانند فیلم‌ها ، همه بازی‌های آنلاین با رتبه‌بندی سنی رتبه‌بندی می‌شوند که به شما امکان می‌دهد بازی‌های مناسب سن خود را انتخاب کنید تا کودکان در معرض محتوای بزرگسالان قرار نگیرند که برای آن آماده نیستند .

با توجه به روشی که پلتفرم‌های خاصی بازی‌ها را بر اساس محتوایشان دسته‌بندی می‌کنند ، ممکن است در برخی مواقع رده‌بندی سنی یک بازی در همه پلتفرم‌ها یکسان نباشد .

برای مثال ، کلش آف کلنز در اپ استور دارای امتیاز 9+ است ، اما سازندگان بازی حداقل سن بازی را 13 سال و بیشتر از آن تعیین کرده اند زیرا دارای عملکرد چت و خرید درون برنامه ای است .

بنابراین، درک معنای رتبه‌بندی‌ها و اینکه چرا این رتبه‌بندی‌ها ممکن است به روشی متفاوت طبقه‌بندی شده باشند ، مهم است .

فراتر از این ، همیشه بهترین کار این است که بچه‌های کوچک کنار هم بنشینند و بفهمند که هر بازی که بازی می‌کنند چه محتوایی دارد تا خطرات قرار گرفتن در معرض را مدیریت کند و به هر سؤالی که ممکن است در مورد این بازی دارند پاسخ دهند .

5- مقدار زمان بازی

اگرچه انجام بازی‌های آنلاین سرگرم‌کننده است ، اما اگر با محدودیت‌های درست انجام نشود ، می‌تواند در مسئولیت‌های آفلاین جوانان مانند کار مدرسه و مشارکت‌های اجتماعی دخالت کند .

حصول اطمینان از اینکه کودکان زمان بازی را با اولویت های خود متعادل می کنند ، برای اطمینان از اینکه آنها بهترین نتیجه را از بازی خود می برند ، کلیدی است .

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت فروشگاه پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند . همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است .

اینستاگرام پدارول را فالو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *