مقاله

فن خنک کننده گوشی موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

فن خنک کننده گوشی موبایل - فروشگاه پدارول

اگر شما از دسته افرادی هستید که زیاد با گوشی کار می کنید یعنی زیاد صفحات مجازی را چک می کنید، ادمین سایتی هستید یا با گوشی بازی می کنید معمولا با مشکل داغ کردن گوشی دست و پنجه نرم می کنید.

از آنجا که امروزه بیشتر بازی های کامپیوتری مثل پابجی ورژن موبایلی نیز دارند پس سازندگان تجهیزات جانبی گوشی ها به این فکر افتادند که برای مشکل داغ شدن گوشی موبایل تدابیری بیندیشند.

پس فن خنک کننده گوشی موبایل ابداع شد تا از گرمای بیش از حد موبایل جلوگیری نماید و عمر گوشی و باتری آن را افزایش دهد.

فروشگاه پدارول انواعی از فن های خنک کننده گوشی موبایل را به تازگی در مجموعه خود گنجانده که اگر طالب خرید این محصول شگفت انگیز هستید حتما سری به سایت پدارول بزنید.

ما در این مقاله نیز قصد داریم در مورد فن خنک کننده گوشی موبایل با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : دسته پابجی فن دار 

فن خنک کننده گوشی موبایل - کاربرد فن

چرا باید از فن خنک کننده گوشی موبایل استفاده کنم؟

در این چند سالی که بازی هایی نظیر پابجی موبایل، فورتنایت موبایل، کالاف دیوتی، فری فایر و سایر بازیهای موبایلی بوجود آمده اند و رشد کرده اند طرفداران زیادی را به خود جذب نموده اند به طوری که برخی از افراد از راه این بازی ها به کسب درآمد مشغول هستند.

با وجودیکه موبایل های امروزی از نظر سخت افزاری خیلی پیشرفته شده اند ولی باز هم اجرای بازیهای نام برده شده فشار بیش از حدی به پردازنده این گوشیها وارد می کند و با گذشت زمان به دلیل بالا رفتن دمای قطعات سخت افزاری موبایل می تواند اختلالاتی در کیفیت بازی و خود گوشی ایجاد شود.

از سوی دیگر بیشتری عاملی که عمر باتری را کاهش می دهد گرمای بالای گوشی به دلیل کار کردن زیاد با آن است. پس برای افزایش طول عمر باتری گوشی، افزایش کیفیت بازی و افزایش عمر گوشی موبایل بهتر است فکری به حال این گرمای تولید شده بکنیم.

در بازار انواعی از فن خنک کننده گوشی موبایل وجود دارد که با هزینه ای مناسب می توان عمر باتری و گوشی موبایل را افزایش داد.

پس وجود این فن های خنک کننده برای افرادیکه زیاد از گوشی استفاده می کنند و گیمرهای حرفه ای امری لازم و بدیهی است.

به همین منظور فروشگاه پدارول به دلیل این نیاز مشتریان انواعی از فن های خنک کننده گوشی موبایل را در فروشگاه خود عرضه نموده است. می توانید با خیال راحت از بابت اصالت و کیفیت کالا خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید.

جهت مشاهده محصول خنک کننده گوشی موبایل ممو مدل DL01 کلیک کنید.

فن خنک کننده گوشی موبایل - مدل رادیاتوری

انواع خنک کننده گوشی موبایل

رادیاتور خنک کننده موبایل

در نوع رادیاتور خنک کننده یک هیت سینک یا گرماگیر که صد درصد رسانای حرارتی است به درب پشت گوشی می چسبد و گرمای تولید شده قطعات الکترونیکی را جذب نموده و در محفظه ای که حول این هیت سینک نصب شده است و مملو از هوا یا مایع است پراکنده می گرداند و اجازه نمی دهد دما در موبایل افزایش پیدا کند.

همین طور برای اینکه دمای تراشه ی گرماگیر افزایش پیدا نکند از فنی خنک کننده و قوی کمک گرفته میشود. پس هیت سینک مانع داغ شدن گوشی و فن مانع داغ شدن هیت سینک می شود.

فن خنک کننده

در مدل فن های خنک کننده دیگر هیت سینک وجود ندارد. این مدل ساده تر از مدل رادیاتوری است و به نسبت قیمت کمتری هم دارد.

در این مدل فنی پرقدرت جریان هوای خنک و پرفشار را به پشت گوشی می دمد و با این روش دمای تولید شده توسط قطعات داخلی کاهش یافته و باتری و گوشی از حرارت و آسیب در امان می مانند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دسته پابجی های بازار را مطالعه نمایید. 

فن خنک کننده گوشی موبایل - فن خنک کننده

چه نکاتی را هنگام خرید فن خنک کننده گوشی باید رعایت کنیم ؟

برای اینکه بهترین فن گیمینگ را تهیه کنید بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ابعاد فن خنک کننده

در هنگام خرید فن گوشی ابعاد آن را با ابعاد گوشی خود چک کنید. بعضی فن ها روی همه انواع گوشی قابل نصب هستند و برخی دیگر فقط با سایزهای مشخصی مچ هستند.

نوع کولینگ گوشی

همان طور که در بالا به آن اشاره شد خنک کننده گوشی در دو نوع مختلف به بازار عرضه شده است. یکی خنک کننده رادیاتوری و دیگری فن خنک کننده که هر یک نیز قیمت خودش را دارد پس با توجه به نیاز خود و میزان بودجه خود نسبت به انتخاب یکی از این دو فن اقدام نمایید.

وزن فن خنک کننده

وزن هم عامل مهمی در انتخاب فن خنک کننده است زیرا هر چقدر هم که فن قوی باشد ولی اگر سنگین باشد موجب اذیت دستان شما در هنگام کار با گوشی می شود.

اگر بخواهید طولانی مدت به بازی بپردازید این خستگی دست در کیفیت بازی شما تاثیرگذار خواهد بود. پس سعی کنید فنی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشد و فشاری را به دست و انگشتان شما وارد نکند.

تعداد فن و سرعت چرخش آنها

بعضی مدلهای کولینگ گوشی یک فن برای کاهش دما دارند و برخی دیگر چندین فن دارند. دقت کنید که تنها به تعداد فن ها اکتفا نکنید و سنگینی و سبکی کولینگ را هم در نظر بگیرید. سرعت چرخش فن ها هم با هم متفاوت است که در مشخصات کولینگ ذکر می شود.

میزان و مدت اثرگذاری

مدت زمانی که پس از نصب و روشن نمودن فن خنک کننده گوشی شما خنک می شود بسیار مهم است. همچنین باید دقت کنید که چه میزانی از دمای گوشی شما توسط فن کم می شود.

مثلا فنی که فقط دو یا چند درجه گوشی شما را خنک کند ارزش چندانی ندارد. بهترین فن های خنک کننده معمولا بین 15 تا 30 درجه حرارت گوشی را کاهش می دهند.

فن خنک کننده گوشی موبایل - مزایا

در پایان اگر هر سوالی در مورد فن خنک کننده داشتید و یا قصد خرید یکی از مدل های این فن را دارید و در انتخاب آن سردرگم هستید اول سری به سایت پدارول بزنید و مدلها و قیمت را با هم مقایسه کنید و بعد با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

کارشناسان مجموعه پدارول شما را در زمینه خرید فن خنک کننده مناسب گوشی خود کمک می نمایند و در پایان می توانید با پرداخت وجه خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش لوازم گیمینگ موبایل

مشتریان و کاربران لوازم گیمینگ موبایل پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است .

اینستاگرام پدارول را فالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *