مقاله

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی - پدارول

آیا گوشی شما فست شارژ است ؟ تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی چیست ؟ همانطور که می دانید هر شارژری را به هر گوشی نمی توان زد و بایستی هر گوشی شارژر خودش را داشته باشد . این به دلیل آسیب هایی است که باتری گوشی ها از شارژرهای مختلف می بینند و همچنین شارژرهای فیک موجود در بازار نیز می تواند برای باتری گوشی آسیب زننده باشد .

در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت فست شارژر و شارژ معمولی صحبت کنیم و مزایا و مضرات هر یک را بشناسیم و در ادامه به سوالات رایجی که در زمینه شارژرها ، تفاوت آنها و نحوه استفاده از آنها وجود دارد پاسخ داده می شود .

فروشگاه پدارول عرضه کننده انواع لوازم گیمینگ ، لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل شما را به مطالعه این مقاله کاربردی دعوت می کند .

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی

در سالهای گذشته همه گوشی های هوشمند با شارژ معمولی شارژ میشدند و کسی اطلاعی از فست شارژ یا شارژ سریع نداشت تا اینکه این نوع شارژرها روانه بازار شدند که در مدت زمان کوتاه گوشی موبایل را شارژ می کردند .

فست شارژ برای تامین بیشتر برق از منبع تغذیه درست شده تا با سرعت بیشتر باتری را شارژ نماید در حالیکه شارژ معمولی با میزان ثابتی از جریان گوشی را شارژ می کند . یک شارژر معمولی با جریان ثابت و ولتاژ معین و سرعت نرمال گوشی موبایل را شارژ می کند که به آن شارژ کند هم می گویند .

به فست شارژ یا شارژ سریع ، شارژ توربو هم می گویند و این به دلیل تولید جریان الکتریکی بیشتر و سرعت شارژ بالاتر است . یک شارژر سریع انرژی بیشتری نسبت به یک شارژر معمولی تامین می کند .

در نتیجه باتری شما در مدت زمان کوتاه تری به طور کامل شارژ می شود . اگر برای شارژ کامل دستگاه خود با یک شارژر 12 واتی به 2 ساعت زمان نیاز دارید ، با یک شارژر 18 واتی تنها به 1.5 ساعت زمان نیاز دارید .

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی - مزایای فست شارژ

مزایای فست شارژ چیست ؟

– شارژ سریع گوشی بزرگترین مزیت فست شارژهاست . در دنیای کنونی که استفاده از گوشی های موبایل به یک امر حیاتی و ضروری تبدیل شده شارژ کردن سریع آنها نیز اهمیت بیشتری خصوصا در مواقع حساس بازی می کند . شارژرهای معمولی بین 2 تا 4 ساعت طول می کشید تا شارژ کامل را انجام دهند در حالیکه فست شارژها در کمتر از 2 ساعت شارژ می کنند .

– شارژ هوشمند : در گوشی هایی که برای شارژ سریع طراحی شده اند بدلیل شارژ سریع دمای باتری بالا می رود که در این هنگام بصورت هوشمند سطح ولتاژ کاهش یافته و گرمای کمتری تولید می شود تا دمای باتری نرمال شود . این کار از تورم باتری در طولانی مدت نیز جلوگیری می کند .

– قابلیت شارژ معمولی : اگر وقت کافی برای شارژ گوشی خود دارید بهتر است برای طولانی تر شدن عمر باتری خود از شارژ معمولی استفاده کنید ولی لازم نیست دو عدد شارژر داشته باشید . با چند اقدام ساده میتوان فست شارژ را به شارژ معمولی بدل کرد . برای این کار میتوانید به تنظیمات گوشی خود رفته و در تنظیمات باتری آن را از حالت فست شارژ خارج کنید .

معایب فست شارژ

– کاهش عمر باتری : در گوشی های جدید برای کنترل دما مکانیزمی طراحی شده ولی اگر باتری مشکلی داشته باشد این مکانیزم درست عمل نمی کند پس بهتر است در این زمان از فست شارژ استفاده نکنید زیرا موجب از کار افتادن باتری و گوشی شما می شود .

– عدم پشتیبانی از همه گوشیها : همه گوشی های موبایل امروزی قابلیت فست شارژ ندارند و استفاده از آن برایشان امکان پذیر نیست .

سوالات رایج در مورد فست شارژر و شارژر معمولی

آیا شارژ سریع بهتر از شارژ معمولی است ؟

شارژ سریع گرمای بیشتری تولید می کند ، اما مزایای زیادی برای جبران این معایب دارد . آسیب کمتری نسبت به استفاده فعال از تلفن در هنگام شارژ دارد . اگر شارژ آهسته به این معنی است که باید در حین شارژ از آن استفاده کنید ، ممکن است با شارژ سریع بهتر باشید .

برای خرید شارژر دیواری مدل IPHONE کلیک کنید . 

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی - معایب فست شارژ

تفاوت بین کابل شارژ سریع و شارژ معمولی چیست ؟

برای شارژ سریع ، سازندگان ولتاژ را از 5 ولت به 9 ولت یا 12 ولت و بیشتر افزایش می دهند ، یا آمپر را به 3 آمپر و بالاتر افزایش می دهند . معرفی USB-C با پشتیبانی تا 100 وات و 20 ولت به انجام این کار کمک می کند ، که سرعت شارژ سریع تر را ممکن می کند .

یک شارژر سریع چقدر سریع تر از یک شارژر معمولی است ؟

نام فنی USB 3.1 Power Delivery است . اصطلاح مردم پسند “شارژ سریع” است و امکان شارژ دستگاه ها تا 100 وات را فراهم می کند . این بدان معناست که اکنون می توانید گوشی خود را 2-4 برابر سریعتر شارژ کنید . انتظار می رود در 30 دقیقه 50 درصد شارژ دریافت کنید .

آیا شارژ سریع عمر باتری را کاهش می دهد ؟

این بدان معناست که اگر گوشی خود را در حداکثر شارژ باتری (چه با شارژر سریع یا شارژر استاندارد) وصل کنید ، به مرور زمان به باتری آسیب می‌رسانید . اگر به طور فعال می خواهید عمر باتری را افزایش دهید ، محدود کردن مدت زمان شارژ کامل آن کمک خواهد کرد .

مضرات شارژ سریع چیست ؟

این بر چرخه عمر کلی باتری تأثیر منفی می گذارد . شارژ سریع معمولاً عمر باتری را سریعتر از شارژ آهسته کاهش می دهد ، بنابراین استفاده مکرر از این فناوری ممکن است برای سلامت باتری مفید نباشد .

کدام نوع شارژر بهتر است ؟

شارژرهای USB-C می‌توانند سریع‌ تر از مدل ‌های قدیمی ‌تر USB-A تلفن‌ ها را شارژ کنند و هم با آیفون ‌ها و هم با دستگاه ‌های Android کار می‌کنند .

چرا شارژرهای سریع سریعتر شارژ می شوند ؟

شارژر سریع انرژی بیشتری نسبت به شارژر معمولی تامین می کند . در نتیجه باتری شما در مدت زمان کوتاه تری به طور کامل شارژ می شود .

کدام نوع شارژر سریعتر است ؟

اگر کابلی را دیدید که برق 5 ولت ، 9 ولت ، 12 ولت یا حتی 2000 میلی آمپر را برق رسانی می کند ، این یک نشانه مطمئن است که شارژر سریع است . از سوی دیگر ، هر چیزی کمتر از 1000 میلی‌آمپر ساعت شارژر کند محسوب می‌شود . بنابراین به دنبال 5V-2A یا 5V-2000mA باشید .

جهت خرید شارژر دیواری تسکو مدل TTC 55 همراه با کابل تبدیل micro USB کلیک کنید . 

تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی - کاهش عمر باتری

آیا شارژرهای سریع 100 درصد شارژ می شوند ؟

شارژ آهسته چندین ساعت طول می کشد و می تواند باتری شما را به حداکثر ظرفیت (100 درصد) برساند . شارژ سریع می تواند باتری را در حدود 30 دقیقه تا 80 درصد افزایش دهد . هر نوع شارژ هم برای راحتی کاربر و هم برای طول عمر باتری مهم است .

آیا شارژ سریع به باتری آسیب رسانده است ؟

و همانطور که قبلاً می دانید ، گرما برای باتری شما مضر است – به خصوص انواع لیتیوم یونی – که امروزه اکثر گوشی های هوشمند از آن استفاده می کنند .

به همین دلیل است که سیستم های شارژ سریع تلاش می کنند تا حرارت را تا حد ممکن کاهش دهند و در عین حال خروجی را افزایش دهند . اما آیا شارژ سریع به باتری دستگاه شما آسیب می رساند ؟ قطعا نه .

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت فروشگاه پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند . همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است .

اینستاگرام پدارول را فالو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *