مقاله

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

گیمیر ها می دانند که کیبورد های حرفه ای چه تاثیر بسزایی در عملکرد و سرعت آن ها می گذارد. اگر شما هم مدت زمان زیادی را صرف بازی با سیستم کامپیوتری می کنید، با تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی آشنا شوید.

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

کیبورد های مکانیکی از نظر سخت افزاری و طراحی با کیبورد های ممبران تفاوت دارند که باعث می شود گیمرها هیجان بیشتری را تجربه کنند و همچنین کاربران احساس لذت بیشتری می کنند.
مهم ترین تفاوت کیبورد گیمینگ با دیگر کیبورد های معمولی در سرعت واکنش و احساس خستگی کمتر برای کاربران است. در ادامه به چند ویژگی از کیبورد های گیمینگ و تفاوت آن ها با کیبورد های معمولی را می گوییم.

استفاده از سوییچ مکانیکی

اصلی ترین تفاوت کیبورد گیمینگ  سوییچ های آنها با کیبورد های معمولی است.

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

انواع سوییچ ها

بیشتر کیبوردهای گیمینگ از فناوری Dome Switch استفاده می‌کنند. انواع این سوئیچ‌ها از برند‌های مختلفی هستند که از جمله‌ی آن میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • Cherry MX
  • Cherry MX Blue
  • Cherry MX Black
  • Cherry MX Red
  • Cherry MX Brown
  • Cherry MX Speed Silver

علاوه بر شرکت های بالا چند شرکت دیگر هستند که سوییچ تولید می کنند که از نظر کارایی شبیه سوییچ های Cherry MX هستند و سعی می کنند کیفیت بالاتری از آنها ارائه دهند.
شرکتی به تازگی از شیوه جدیدی به نام Mecha-Membrane در ساخت کیبوردهای خود استفاده می‌کند. در این کیبوردها، از یک گنبد سیلیکونی استفاده شده که به شکل مکانیکی فعالیت می‌کند. این شیوه را پیشتر نیز در مدل اُرناتا کروما و سینوسا کروما و مدل پرو آن دیده بودیم. البته این کیبورد ها ترکیبی از کیبرد های مکانیکی و معمولی هستند.
کیبورد های معمولی : در پشت این کیبورد ها سوییچ های سیلیکونی قرار دارد که با فشردن آنها به برد صفحه اصلی کلید فشار وارد می کند.

خرید کیبورد گیمینگ مدل KM-035

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

کیبورد گیمینگ: کیبورد مکانیکی سوییچ فنری شکل دارند که با کمترین فشار عمل می کنند.

کیبورد های گیمینگ دارای سوییچ های مکانیکی هستند تا قابلیت های آنها اضافه شود برخی از این قابلیت ها را در ادامه توضیح می دهیم.

  • طول عمر و دوام بالای دارند.
  • استفاده طولانی مدت از آنها باعث خستگی گیمر ها نمی شود.
  • با وارد کردن فشار بسیار کم فرمان را انجام می دهد.

قابلیت برنامه ریزی دکمه ها

یکی دیگر از تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی داشتن کلید ماکرو است. کلید ماکرو به کاربران این قابلیت را می دهد با استفاده از برنامه مخصوص کیبورد برای یک دکمه، یک یا چند دستور وارد کنند.

در برخی از بازی ها لازم است که کاربر چند دکمه را پشت سر هم فشار دهد. اگر این دستورات را برای یک دکمه قرار دهد این امکان را به آنها می دهد که سرعت بیشتری داشته باشند.

ارگونومیک بودن کیبورد گیمینگ

طراحی کیبورد ارگونومیک به گونه ای است که استفاده طولانی مدت خستگی برای دست ایجاد نمی کند. علاوه بر این موضوع فاصه میان کلیدها، میزان فشار، چیدمان دکمه ها و غیره آن با کیبورد های معمولی متفاوت است.

نور پشت زمینه کیبورد

کیبورد های گیمینگ دارای نور پشت زمینه است که جذابیت آن را بیشتر می کند. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که در شب و محیط های کم نور هم بازی کنند.

برخی از کیبورد ها این قابلیت را دارند که کاربر بتواند نور آن را خاموش روشن کند. و حتی مشخص کرد که در هنگام فشردن هر دکمه چه رنگی را نمایش دهند.

خرید کیبورد گیمینگ مدل KM-004

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

طراحی ویژه کیبورد

صفحه کلیدها و سایر لوازم مخصوص بازی به طراحی‌های ظاهری خود معروف هستند که نمی‌توان تاثیر این طراحی‌ها روی هیجان بازی قدرت بیشتر گیمر شد.
شکل ظاهری متفاوت، چیدمان خاص دکمه‌ها، رنگ‌بندی‌های عجیب و جذاب کیبورد های گیمینگ از ویژگی‌های این کیبورد به شمار می‌روند.
البته در نظر داشته باشید که مانیتورهای گیمینگ از نظر ظاهری تفاوتی با مانیتورهای معمولی ندارد وتفاوت اصلی آن با مانیتور معمولی شامل موارد سخت افزاری آنها است.

دارای پورت‌های ورودی

یکی دیگر از تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی این است که کیبورد گیمینگ دارای پورت های USB و جک هندزفری و هدفون گیمینگ است.

تفاوت قیمت

با وجود قابلیت ها و ویژگی ها، این کیبورد ها قیمت بالا تری دارند. این کیبورد ها فقط مخصوص بازی نیستد. و می توان از آنها برای تایپ و انجام کار های روزمره استفاده کرد.

چرا بیشتر از کیبورد های سیم دار استفاده می کنند؟

صفحه کلیدهای وایرلس با وجود مزایایی چون: عدم مزاحمت سیم و عدم محدودیت در فاصله گرفتن از سیستم، دارای یک نقطه ضعف بزرگ هستند. تاخیر ورودی در کیبورد های وایرلس زیاد است و این موضوع روی سرعت و عکس ‌العمل گیمر اثر می‌گذارد. به همین دلیل اغلب کیبوردهای حرفه‌ای توسط سیم به سیستم متصل می‌شوند.
با این وجود کیبوردهای وایرلس را می‌توان بدون سیم به گوشی‌های موبایل متصل کرد و از بازی با آن‌ها لذت برد.

خرید کیبورد گیمینگ مدل KM-002

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی
  • مزایای کیبورد گیمینگ
  • تایپ کردن با کیبورد گیمینگ آسان تر است.
  • انگشتان کمتر خسته می شود.
  • دوام و و کیفیت آنها بیشتر از کیبورد های معمولی است.
  • شما در حین استفاده از کیبورد گیمینگ با تأخیر مواجه نخواهید شد.

معایب استفاده از کیبورد گیمینگ

کیبورد های گیمینگ مانند هر محصولی دیگر در بعضی از زمینه ها عالی عمل نمی کنند. معایب کیبورد گیمینگ عبارتند از:

  • سرعت تایپ با کیبوردهای گیمینگ کمتر از کیبوردهای عادی است
  • کیبورد های گیمینگ وزن و قطر بیشتری دارند.
  • قیمت کیبورد های گیمنگ بالا تر است.
  • صدای کیبورد ها هنگام استفاده بالاتر است.

پدارول سایت تخصصی لوازم گیمینگ موبایل

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است.

با پدارول در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *