مقاله

راهنمای خرید موس گیمینگ

راهنمای خرید موس گیمینگ

برای گیمرها حتما اتفاق افتاده که در هنگام بازی موس آنها ضعیف باشد و عمل نکند. این اتفاق نه تنها سرعت بازی آنها را کاهش می دهد بلکه لذت بازی را از آنها می گیرد همچنین باعث باخت آنها در بازی و در نهایت عصبانیت آنها می شود. در این مقاله با راهنمای خرید موس گیمینگ به شما کمک می کنیم موس مناسب برای خود خریداری کنید.

راهنمای خرید موس گیمینگ

موس یکی از مهم ترین ابزار کامپیوتر است. افرادی که از کامپیوتر برای بازی استفاده می کنند ابزار بازی آنها موس و کیبورد است. گیمرها از طریق موس و کیبوردی که در اختیار دارند بازی خود را کنترل می کنند.

در هنگام خرید موس گیمینگ فاکتورهای مختلفی در ظاهر و فنی موس وجود دارد که شما باید با توجه به آنها برای خود موس انتخاب کنید. در ادامه برخی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب موس گیمینگ را به طور کامل توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

راهنمای خرید موس گیمینگ

ویژگی های موس گیمینگ

شما با استفاده از موس گیمینگ می توانید سرعت بیشتری در بازی را تجربه کنید. بنابراین شما در هنگام خرید موس گیمینگ به آن ویژگی های آنها توجه کنید.

موس بی سیم یا سیم دار

در چند سال اخیر با پیشرفت فناوری موس های بی سیم، عملکردی بسیار دقیق همراه با سرعت بالایی را برای آنها طراحی کرده اند. در سال های گذشته استفاده از موس بی سیم به دلیل  تاخیر در سرعتی که داشتند پیشنهاد نمی شد. اما امروزه با پیشرفت فناوری موس بی سیم آنها یک گزینه مناسب برای بازی هستند.

موس های بی سیم با توجه به سیستمی که دارند قیمت بالاتری نسبت به موس های سیم دار دارند. به همین دلیل گیمرها از آنها کمتر استفاده می کنند.

نوع سنسور موس گیمینگ

به طور کلی دو نوع سیستم در موس ها به کار رفته است. نوع سیستمی که در موس های گیمینگ به کار می رود تاثیر زیادی در عملکرد آنها دارد. سیستمی که در موس ها به کار می رود به دو دسته لیزری و اپتیکال است. هر کدام از این سیستم ها طرفداران خاص خودشان را دارند. شرکت های تولید کننده موس هر روزه در تلاش اند که پیشرفتی در سیستم موس ها داشته باشند. شرکت های تولید کننده موس با سیستم لیزری موفقیتی بیشتری در این زمینه داشته اند. با پیشرفت سنسور های لیزری در موس ها تقریبا هیچ نوع لپ یا تاخیری در این موس ها مشاهده نمی شود.

برای خرید کیبرد و ماوس گیمینگ مدل KM-031 کلیک کنید.

راهنمای خرید موس گیمینگ

تفاوت موس های لیزری و اپتیکی

تفاوت این دو نوع موس در نوع پردازش آنها است موس های لیزری از اشعه لیزر برای ردیابی حرکت استفاده می کنند، در حالی که موس های اپتیکی از LED برای انعکاس استفاده می کنند. موس های اپتیکی بر روی سطوح صاف و مات قابل استفاده هستند در حالی که موس های لیزری بر روی سطوحی از جمله شیشه قابل استفاده هستند.

موس های لیزری دقت و حساسیت بسیار بالایی دارند. این بدین معنا است که موس های لیزری حرکات را با سرعت بیشتری دنبال می کنند. استفاده از موس های لیزری برای بازی های کامپیوتری می تواند گزینه مناسبی باشد.

دی پی آی (DPI) یا سی پی آی (CPI)

تعدا دفعاتی که یک سنسور از سطح زیر خود اسکن می کند را CPI  می گویند سرعت حرکت موس را DPI  می نامند. برای برخی از مدل  های موس گیمینگ دکمه ای اضافه به نام DPI وجود دارد که شما از طریق آن می توانید سرعت CPI را تنظیم (افزایش یا کاهش) کنید.

میزان دی پی آی موس شما  بستگی به اندازه صفحه نمایش شما دارد. هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد دی پی آی موس باید بالاتر باشد تا سرعت بالا تری داشته باشند. دی پی آی درموس های معمولی حساسیتی بین 800 تا 1000 را دارند. در موس های گیمینگ حساسیت دی پی آی تا 20000 می رسد.

  • کاربران عادی نیازی به DPI با حساسیت بالایی ندارند.
  • گیمرها به یک موس با DPI بالا نیاز دارند.
  • برای فوتوشاپ یا سایر برنامه ها که به دقت بالا نیاز دارند DPI  کمتر مناسب است.
  • برای بازی باید موسی را انتخاب کنید که DPI بالایی داشته باشد.

تعداد کمه های موس

برای موس های گیمینگ تنها دو دکمه کافی نیست. به همین جهت شرکت های تولید کننده دکمه های اضافه برای این موس ها در نظر می گیرند. افرادی که این موس ها را تهییه می کنند می توانند برای دکمه اضافه موس برنامه ریزی کند تا با فشردن آنها حرکت مورد نظر را انجام دهند.

طراحی موس گیمینگ

نوع قرار گیری موس در دست و اندازه دست کاربر از مهم ترین عواملی است که فرد در هنگام خرید موس گیمینگ باید به آن توجه کند. به طور کلی سه روش برای گرفتن موس وجود دارد گیمرها برای خرید دسته بازی باید توجه کنند که به چه شکلی موس را می گیرند با توجه به این موضوع موس را انتخاب کنند تا در هنگام بازی راحت باشند و سرعت بازی آنها افزایش پیدا کند. این موضوع باعث تسلط بیشتر و راحتی کاربر در هنگام بازی می شود. طراحی ارگونومیک موس به گونه ای باید باشد که فرد در هنگام استفاده از موس خسته نشود همچنین سرعت بازی کاربر کاهش پیدا نکند.

برای خرید کیبرد و موس گیمینگ مدل KM-026 کلیک کنید.

 

راهنمای خرید موس گیمینگ

نورپردازی

یکی از عواملی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم نورپردازی در موس های گیمینگ است. این موضوع باعث شده موس های گیمینگی که دارای نورپردازی هستند طرفداران بیشتری داشته باشند. در نورپردازی موس گیمینگ از چراغ های LED با رنگ های ثابت و نورپردازی RGB با قابلیت تنظیم نور و سینک شدن با سایر قطعات استفاده می کنند.

مجموعه پدارول سایت تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالا

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر ، وب سایت فروشگاه پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است .

اینستاگرام پدارول را فالو کنید .

3 دیدگاه در “راهنمای خرید موس گیمینگ

  1. شایان اسدی گفت:

    مرسی مفید و عالی
    با اینکه میدونستم کلی چیز بهم افزوده شد

  2. شایان اسدی گفت:

    بسیار مفید و عالی بود
    من با اینکه میدونستم کلی چیز دیگری فهمیدم
    در هر صورت کامل بود

    1. فروشگاه پدارول گفت:

      خوشحالیم که مفید بوده براتون 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *