مقاله

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

امروزه لوازم جانبی گیمینگ موبایل طرفداران زیادی دارند. با ظهور بازی هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی شاهد افزایش گیمرهای موبایل هستیم. یکی از لوازمی که باعث سرعت بیشتر و عملکرد بهتر گیمر ها می شود، دسته بازی موبایل یا گیم پدها هستند. یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آیید این است که آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

دسته بازی موبایل یا گیم پد

گیم پد یا دسته بازی موبایل شبیه همان دسته بازی های کامپیوتری یا کنسول های بازی هستند، که مناسب برای گوشی موبایل طراحی شده اند. دسته بازی موبایل دقیقا کاربردی شبیه به دسته بازی های کنسولی دارند. دسته بازی موبایل با توجه به کاربرد های که دارد انواع مختلفی دارد. درادامه انواع دسته بازی های موبایل را توضیح خواهیم داد:

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟
  • دسته بازی لیزری
  • دسته بازی مغناطیسی
  • دسته بازی مکانیکی

 دسته بازی لیزری

دسته بازی لیزری یکی از محبوب ترین دسته بازی موبایلی بین گیمرها است. دسته بازی لیزری باعث افزایش سرعت و عملکرد کاربر در هنگام بازی می شود. این دسته بازی برای واکنش های خیلی سریع از انرژی الکتریسیته برای انجام واکنش بر روی صفحه گوشی استفاده می کند.

ویژگی های دسته بازی موبایل

دسته بازی های لیزری دارای باتری داخلی هستند و امکان شارژ کردن گوشی شما را دارد. عملکرد این دسته بازی به گونه ای است که با فشردن ماشه ها یا بازویی دسته، انرژی الکتریسیته لیزری به صفحه گوشی شما منتقل می شود.

دسته بازی لیزری موبایل دارای دو عملکرد است. در حالت اول وقتی شما ماشه را نگه میدارید، این دسته به صورت تکی شلیک می کند. در حالت دوم وقتی شما ماشه را نگه میدارید این دسته به صورت متوالی و پشت سرهم شلیک می کند.میزان نگهداری شارژ این دسته بازی به نوع مصرف شما بستگی دارد. ولی همه این دسته ها حداقل 1000 کلیک شارژ نگه میدارند و در زمان حدقل 30 دقیقه شارژ می شوند.

پیشنهاد فروشگاه پدارول دسته بازی لیزری ممو مدل Ak03

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

دسته بازی مغناطیسی

در این دسته ها سیستمی به کار رفته است که باعث می شود وقتی شما به ماشه این دسته بازی فشار وارد می کنید، الکتریسیته انگشت شما به صفحه گوشی منتقل شود. سرعت انتقال این دسته بازی ها بسیار بالا است و در زمانی کمتر از 0.01 ثانیه عکس العمل انگشت شما را به گوشی انتقال می دهند.

این گیم پد ها به دلیل شبیه سازی به انگشت شما در زمان استفاده طولانی مدت باعث داغ شدن گوشی شما نمی شوند. طول عمر این دسته بازی ها بسیار طولانی است. دسته بازی مغناطیسی هیچ گونه باتری داخلی ندارند.

نحوه عملکرد دسته بازی مغناطیسی

دسته بازی های مغناطیسی عملکرد بسیار ساده ای دارند. در این دسته بازی اثر مغناطیسی موجود در انگشتان کاربر از طریق فشار دادن ماشه وارد دسته بازی شده و از طریق سیم و سیلیکونی نرم چسبیده به آن به گوشی منتقل می شود. وجود مواد رسانایی که در سیلیکون دسته بازی مغناطیسی است باعث سرعت بالای این دسته می باشد.

دسته بازی مکانیکی

سرعت دسته بازی های مکانیکی بستگی به سرعت عمل انگشتان شما دارد. برای مثال اگر شما با سرعت به ماشه فشار وارد کنید سرعت شلیک هم بالا است. دسته بازی های مکانیکی از مکانیسم فشار اهرم به وسیله دسته شما عمل می کنند. بر روی اهرم ها یا سیم های گیم پد مکانیکی پلاستیک نرم از جنس الیاف رسانا وجود دارد، که بر روی صفحه گوشی شما فشار وارد می کند و باعث اعمال حرکت می شود.

پیشنهاد ما دسته بازی مکانیکی فن دار شش انگشتی مدل XO-H10

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

این دسته بازی ها در انواع مختلفی در بازار ها وجود دارند. دسته بازی مکانیکی به 4 انگشتی و 6 انگشتی طرفداران زیادی دارند. شکل این دسته بازی ها به صورت کنسول های بازی می باشد که زیبایی و خوش دست بودنشان را چند برابر می کند.

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

بیشترین سوالی که در هنگام خرید دسته بازی موبایل برای کاربران پیش می آید این است که آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟ با توجه به توضیحات بالا برخی از دسته بازی ها دارای فن خنک کننده هستند که علاوه بر افزایش سرعت بازی باعث خنک شدن باتری گوشی هم می شوند و در صورت بازی در دراز مدت آسیبی به گوشی و باتری گوشی شما وارد نمی کند.

سوال دیگری که توسط کاربران پرسیده می شود آیا اهرم های دسته بازی ها باعث آسیب به صفحه نمایش گوشی می شود یا نه؟ باید در اینجا بگوییم بر روی اهرم های دسته بازی موبایل پد های نرم سیلیکونی وجود دارد که از خط و خش و آسیب رسیدن به صفحه نمایش جلو گیری می کند.

طراحی ارگونومیک دسته های بازی موبایل به گونه ای است که وقتی گوشی موبایل خود را در آنها قرار می دهید هیچگونه فشاری به دکمه های گوشی وارد نمی شود. علاوه بر آن شما باید در هنگام خرید دسته بازی موبایل به ضخامت و ابعاد گوشی خود دقت کنید، با توجه به اندازه گوشی خود دسته بازی انتخاب کنید.

انتخاب گیم پد موبایل مناسب برای گوشی

شاید بعد از مطالعه موارد بالا و آشنایی با انواع دسته بازی موبایل برای شما هم سوال به وجو آید که کدام دسته بازی برای شما مناسب است. توصیه فروشگاه لوازم گیمینگ پدارول این است که اگر گوشی شما بیش از حد داغ می کند از دسته بازی های فن دار استفاده کنید تا در هنگام بازی دچار لگ یا افت FPS نشوید. توصیه پدارول برای گیمر های حرفه ای خرید دسته بازی موبایل لیزری ، گزینه دوم خرید گیم پد مغناطیسی و در نهایت خرید دسته بازی مکانیکی است.

کاربرانی که از گوشی های شیائومی استفاده می کنند توجه داشته باشند لمس این گوشی ها مشکل دار می باشد و در صورت استفاده از دسته بازی باید گلس موجود روی تاچ گوشی را جدا کنند تا دسته بازی به درستی عمل کند.

محصول پیشنهادی گیم پد مغناطیسی تبلت شش انگشتی ممو مدل Ak-Pad 6K

آیا دسته بازی موبایل باعث خرابی گوشی می شود؟

در هنگام خرید به توضیحاتی که بر روی جعبه گیم پد محصول وجود دارد دقت کنید. در آنجا شما همه اطلاعات مربوط به دسته بازی موبایل، نوع سازگاری و ابعاد دسته بازی نوشته شده است.

پدارول سایت تخصصی لوازم گیمینگ موبایل

مشتریان و کاربران پدارول می توانند با حق انتخاب بسیار بالا و دریافت اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای موردنظر، وب سایت پدارول را بررسی کرده و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات ، شایسته مشتری پدارول است.

با پدارول در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *