مقاله

راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

این روز ها خرید و استفاده از پاور بانک در بین کاربران کاملا جا افتاده و به یکی از بهترین روش های مقابله با معضل خالی شدن شارژ باتری گوشی های هوشمند تبدیل شده است. اما برای خرید پاور بانک باید به چه نکاتی دقت کرد؟ پاور بانک امروزه به یکی از گجت های پرطرفدار و البته ضروری برای شارژ گوشی و سایر وسایل الکترونیکی تبدیل شده است. تنوع محصولات در بازار باعث می‌ شود تا بسیاری از خریداران هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. این سردرگمی ممکن است در نهایت باعث شود کاربر محصولی را تهیه کنند که یا کارایی مورد نظرش را ندارد، یا بابت قابلیت‌ های مازادی که هرگز از آن‌ ها استفاده نخواهد کرد، هزینه‌ ی بیشتری بپردازد. در ادامه پس از آشنا شدن با اصطلاحات تخصصی مربوط به پاور بانک‌ ها، سعی می‌ کنیم به این سوال پاسخ دهیم که با توجه‌ به نیاز و مورد استفاده‌ ی مشخص، چه پاور بانکی برای هر شخص مناسب یا ایده آل است. راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

پاور بانک چیست و چه کاربردی دارد؟

پاور بانک را می‌ توان یک منبع تامین انرژی شارژ همراه دانست. این ابزار انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و این امکان را در اختیارتان قرار می‌ دهد تا هر زمان و هر کجا که هستید فقط با اتصال سیم شارژر گوشی به آن قادر به شارژ کردن باتری اسمارتفون خود باشید. بنابراین پاور بانک یک منبع تغذیه همراه است. از آن جایی که پاور بانک ها ابزار های بسیار کاربردی هستند، خرید آن ها بسیار رونق پیدا کرده است. پاور بانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌ توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاور بانک با نام‌ های دیگر همچون شارژر همراه هم شناخته می‌ شود.

پاور بانک

برای خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

همان طور که در مقاله راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ در حال مطالعه هستید: پاور بانک ها ظرفیت های مختلفی دارند و این مسئله یکی از اصلی ترین مشخصه‌ هایی است که باید در حین خرید پاور بانک به آن توجه کنید. در مورد این خصیصه انتخاب بهترین پاور بانک دقیقا با نیاز شما ارتباط مستقیم دارد. ظرفیت پاور بانک ها با واحد میلی آمپر ساعت یا همان mAh نشان داده می‌ شود که واحدی مشابه با واحد نمایش باتری گوشی های موبایل است. پاور بانک ها از نظر ظرفیت شامل مدل های مختلفی می‌ شوند و عموما هر چه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌ کند. اما ظرفیت بیشتر پاور بانک به چه دردی می‌ خورد؟

خصوصیات پاور بانک

هرچقدر ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می‌ توانید از آن به منظور شارژ باتری گوشی خود استفاده کنید. برای مثال تصور کنید باتری گوشی شما 33000 میلی آمپر ساعتی است و پاور بانکی با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت خریداری کرده‌ اید. در این شرایط پاور بانک شما در حالتی که یک بار فول شارژ شود، می‌ تواند 3 بار باتری گوشی شما را از 0 تا 100 درصد شارژ کند. حال اگر ظرفیت پاور بانک 700 میلی آمپر ساعت باشد، طبیعتا فقط 2 بار قادر به شارژ باتری گوشی خواهد بود. بنابراین یکی از اصلی ترین نکاتی که باید برای خرید بهترین پاور بانک به آن توجه کنید، ظرفیت پاور بانک است.

پیشنهاد پدارول: بهترین بازی های اندروید – معرفی ۸ بازی برتر اندروید

شرکت سازنده

شاید تصور کنید کمپانی سازنده پاور بانک چندان موضوع حائز اهمیتی نباشد و تفاوتی مابین پاور بانک های ساخته شده توسط شرکت های مختلف وجود ندارد! اما این طور نیست و اگر از پاور بانک های مشابه دو شرکت مختلف به طور همزمان استفاده کنید، متوجه این اختلاف خواهید شد! بنابراین برای خرید بهترین پاور بانک حتما دقت کنید که پاور بانک مورد نظر توسط چه شرکتی ساخته شده است. هم اکنون پاور بانک های شرکت شیائومی در بازار کشورمان بسیار دیده می‌ شوند که کیفیت ساخت و عملکرد مطلوبی دارند. سعی کنید در حین خرید پاور بانک هیچوقت ریسک نکنید که پاور بانک برند ناشناسی را خریداری ننمایید.

راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

پورت های اتصال

پاور بانک ها با توجه به سبک طراحی که دارند می‌ توانند از پورت های اتصال مختلف و متعددی پشتیبانی کنند. بنابراین همیشه در حین خرید پاور بانک به این موضوع دقت کنید که چه پورت های اتصالی توسط آن پشتیبانی می‌ شود و اصلا پاور بانک مورد نظر چند پورت خروجی دارد. اگر شما بخواهید با پاور بانک دوربین خود را شارژ کنید که سوکت شارژ سمت تامین انرژی آن از نوع میکرو یو اس بی است، مطمئنا باید پاور بانکی بخرید که به پورت خروجی میکرو یو اس بی مجهز باشد.

پورت های پاور

همچنین اگر بخواهید دو یا چند گوشی را به طور همزمان به پاور بانک متصل و آن ها را شارژ کنید باید پاور بانکی که می‌ خرید به تعداد نیازتان پورت USB خروجی داشته باشد. توجه به این دو نکته هم یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید برای خرید بهترین پاور بانک به آن توجه شود. در مقاله راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ مورد های دیگر را درج کرده ایم.

پیشنهاد پدارول:‌ راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ

مقدار انرژی ورودی و خروجی (Input / Output Power)

مسئله مهم بعدی که باید برای خرید بهترین پاور بانک به آن توجه کنید مربوط به انرژی ورود (Input Power) و انرژی خروجی (Output Power) دستگاه است. اما این دو موضوع چه معنا و مفهومی داشته و اصلا چه ارتباطی به کیفیت عملکرد پاور بانک دارند؟ انرژی ورودی یا Input Power مقدار انرژی است که پاور بانک در حین شارژ شدن خودش می‌ تواند دریافت کند. هر چه مقدر این انرژی بیشتر باشد، پاور بانک سریع تر شارژ می‌شود. بنابراین خیلی زود تر می‌ توانید پاور بانک را فول شارژ کرده و از آن استفاده کنید. همچنین در مقاله راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ برای شما درج کرده ایم؛

قابلیت های پاوربانک

اما انرژی خروج (Output Power) مقدار انرژی است که به عنوان خروجی از پورت های پاور بانک خارج شده و به گوشی شما منتقل می‌ شود. مقدار این انرژی در پاور بانک ها عموما مابین 1 الی 2 آمپر است، اما برخی پاور بانک ها از خروجی بیشتر هم پشتیبانی می‌ کنند. طبیعی است که هر چه خروجی پاور بانک بیشتر باشد، سرعت شارژ شدن گوشی یا هر گجت متصل به آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. پس همیشه در حین خرید پاور بانک به مقدار انرژی ورود و خروجی آن دقت کنید.

 نشان دهنده وضعیت پاور بانک

اگر به دنبال خرید بهترین پاور بانک هستید، حتما مدل هایی را انتخاب کنید که به چراغ LED یل نمایش دهنده وضعیت ابزار مجهز هستند. پاور بانک ها ممکن است حتی دارای صفحه نمایش کوچک هم باشند، اما وجود صفحه نمایش هیچ ضرورتی ندارد و یک چراغ LED هم می‌ تواند خیلی خوب اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد. پاور بانک هایی که به چراغ LED مجهز هستند می‌ توانند در شرایط مختلف با تغییر رنگ وضعیت را به شما اعلام کنند. برای مثال وقتی پاور بانک شارژ کافی دارد، رنگ چراغ سبز می‌ شود و وقتی شارژ پاور بانک در حال اتمام شدن است، رنگ چراغ به قرمز تغییر پیدا می‌ کند.

انواع پاوربانک

در بسیاری از پاور بانک ها هم به جای چراغ LED از نشان دهنده مقدار شارژ پاور بانک استفاده شده که دقیقا شبیه به نشان دهنده مقدار شارژ گوشی های موبایل است. بدین ترتیب شما می‌ توانید متوجه شوید که چقدر از ظرفیت پاور بانک خود را استفاده کرده‌ اید و چقدر از ظرفیت آن باقی مانده است و کی باید آن را شارژ کنید.

قیمت

همیشه به دنبال بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت باشید. در برخی شرایط ممکن است یک پاور بانک با مشخصات مشابه در دو فروشگاه مختلف با قیمت های متفاوتی عرضه شود، بنابراین سعی کنید به مسئله قیمت توجه داشته باشید و بدین ترتیب مقرون به صرفه‌ ترین گزینه را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب پاور بانک مقرون به صرفه و توجه به قیمت بدان معنا نیست که محصولی ارزان را خریداری کنید! مقرون به صرفه بودن هر ابزار به این معناست که در قبال قیمتش کیفیت عالی را ارائه کند.

همچنین پیشنهاد میکنیم به مقاله بهترین گوشی گیمینگ مراجعه نمایید.

اندازه و وزن

اندازه و وزن به طور کلی با ظرفیت میلی آمپر ساعت افزایش می‌ یابد. در حالی که یک مدل 20000 میلی آمپر ساعتی ممکن است گزینه ای مفید به نظر برسد، ممکن است برای جیب یا کیف شما خیلی بزرگ باشد. اگر به دنبال روشن نگه داشتن گوشی خود در یک روز پیک نیک یا در طول شب هستید، مدل جیبی با حداقل 6000 تا 10000 میلی آمپر ساعت را بررسی کنید. موقعیت‌ های دیگر که شما را برای چند روز از شارژر دور می‌کنند، ممکن است به مدل‌ های بزرگ‌ تر نیاز داشته باشند، اما این مدل‌ ها معمولا برای اکثر جیب‌ ها خیلی بزرگ هستند.

راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

کیفیت ساخت و ایمنی

همیشه باید به ایمنی دقت ویژه‌ ای شود و ایمنی موضوعی است که مستقیما با کیفیت ساخت هر ابزاری ارتباط دارد. پاور بانک ها هم از این موضوع مستثنا نیستند، بنابراین همیشه در حین خرید پاور بانک دقت کنید که آپشن های امنیتی و استاندارد های خوبی را به همراه داشته باشد. لیبل مربوط به استاندارد های امنیتی پاور بانک یا حداقل توضیحات مربوط به آن عموما روی دستگاه یا روی جعبه آن قید شده‌اند. یک منبع تغذیه (پاور بانک) بی‌ کیفیت می‌ تواند به باتری گوشی شما آسیب بزند، بنابراین همیشه محصولات برندهای معتبر را خریداری کنید و هر پاور بانکی را به راحتی و بدون توجه به کیفیت ساخت آن خریداری ننمایید.

کیفیت بالا

نکته های مهم در استفاده از آن

در مقاله راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ در حال مطالعه هستید: مراقبت کردن، یکی از مهم ترین مواردی است که طول عمر انواع لوازم جانبی را افزایش می دهد. قطعا یکی از مهم ترین فاکتورهای سلامتی انواع تجهیزات جانبی مانند پاور بانک، نحوه نگهداری و مراقبت کردن از آن هاست. با این حال بسیاری از افراد بعد از مدت نه چندان طولانی که محصولی را خریداری می کنند، نسبت به کیفیت آن اعتراض دارند. در صورتی که حتی اگر یک محصول بی کیفیت هم خریداری کنید، با نگهداری مناسب می توانید طول عمر آن را کمی افزایش دهید. این مسئله درباره تمامی تجهیزات جانبی گوشی صدق می کند. پاور بانک نیز یکی از مهم ترین لوازم جانبی های موبایل است که در زندگی روزمره افراد اهمیت زیادی دارد.

راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

با توجه به قیمت نه چندان ارزان انواع پاور بانک، یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد نحوه صحیح استفاده از آن است.

  • زمانی که می خواهید پاور بانک را شارژ کنید، حتما آن را در فضای آزاد قرار دهید.
  • از کاور های مناسب و استاندارد استفاده کنید. استفاده از کاور هایی که باعث گرم تر شدن پاور بانک می شوند، طول عمر محصول را کاهش می دهد.
  • در صورت امکان حین شارژ کردن پاور بانک، کاور آن را جدا کنید.
  • از قرار دادن پاور بانک در معرض نور مستقیم خورشید (قرار دادن آن در ماشین برای مدت زمان طولانی یا روی داشبورد) خودداری کنید.

یکی از مواردی که به صورت مستقیم روی کاهش طول عمر پاور بانک تاثیر گذار است، دفعات شارژ شدن پاور بانک است. بسیاری از کاربران این اشتباه را انجام می دهند که با خاموش شدن تعدادی از چراغ های پاور بانک، سریع اقدام به شارژ کردن پاور بانک می کنند. در صورتی که بهتر است اجازه بدهید ابتدا شارژ پاور بانک تمام شود سپس آن را شارژ کنید. چراغ های کوچک ال ای دی روی پاور بانک ها نشان دهنده میزان شارژ آن است. بهتر است نصف بیشتر چراغ ها خاموش شده باشد سپس اقدام به شارژ مجدد کنید.

جمع بندی

نکته‌ ای که در این قسمت به آن اشاره می‌ کنیم فقط مختص خرید پاور بانک نمی‌ شود و باید آن را پیش از خرید هر گجت الکترونیکی و ابزار دیگر هم در نظر بگیرید. توصیه ما این است که همیشه پیش از خرید یک ابزار از جمله پاور بانک در اینترنت جستجو داشته باشید و برخی گزینه های مناسب خود را بری خرید مشخص کنید. سپس نظرات کاربران مختلف را در مورد آن ها مطالعه نمایید. خواندن نظرات دیگران شاید کمی خسته کننده و زمانبر باشد، اما یکی از بهترین روش هایی است که می‌توان از آن برای خرید بهترین پاور بانک یا هر گجت دیگری استفاده کرد. پس همیشه جستجو کنید و از نظرات دیگران استفاده به عمل آورید.

جمع بندی مقاله

همان طور که مشاهده کردید در این مقاله به راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ پرداختیم که باید به منظور خرید بهترین پاور بانک حتما به آن ها توجه کنید.

فروشگاه پدارول؛ مرجع فروش لوازم جانبی و قطعات گیمینگ.

1 دیدگاه در “راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *