مقاله

راهنمای کامل آلتیمیت تیم فیفا

راهنمای کامل آلتیمیت تیم فیفا

بازی FIFA دارای حالت Ultimate Team است که شما می‌توانید تیم خود را با ساختن، بهبود و مدیریت بازیکنان مختلف از سرتاسر جهان بسازید. در ادامه، به یک راهنمای کامل برای Ultimate Team در FIFA می‌پردازیم:

 

مراحل و راهنمای تکمیل بازی آلتیمیت تیم فیفا

 

 

حالت Moments

در حالت Moments که به تازگی به فیفا 23 اضافه شده، می توانید یک سری سناریوهای ویژه را برای به دست آوردن ستاره کامل کنید. با ستاره هایی که از این کار به دست می آورید، می توانید بسته بازیکن خریداری کنید و با استفاده از آن ها تیم خود را ارتقاء دهید.

یکی از نکات مهم راجع به حالت Moments این است که در سناریوهای اولیه همه چیز حول محور نحوه انجام بازی می چرخد. اگرچه این سناریوها برای بازیکنان بازگشته به بازی، کارهای بسیار ساده ای هستند، اما انجام آن ها با به دست آوردن ستاره ارتباط مستقیم دارد. برای بازیکنان جدید این یک راه عالی برای ورود به بازی به حساب می آید.

 

 

Objectives Menu

در منوی اهداف (Objectives Menu)، شما چند نوع هدف مختلف می بینید که می توانید برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. در هنگام باز کردن اهداف، ابتدا وظایف روزانه خود را خواهید دید که ترکیبی از کارهای مختلف در بازی هستند؛ مانند برنده شدن در یک مسابقه، به ثمر رساندن دو گل، دادن 50 پاس و یا دادن 5 پاس گل. اهداف خاص دیگری با درجه سختی بالا مانند گل زنی با بازیکنان نقره ای وجود دارد که انجامشان سخت، اما پاداششان زیاد است.

Milestones

برگه دیگر بخش اهداف Milestones است. در اینجا کارهایی را برای تکمیل پیدا خواهید کرد که به عنوان پاداش به شما، بسته بازیکن نیز می دهند. شما می توانید اهداف متنوعی مانند به ثمر رساندن گل با استفاده از بازیکنان خاص و یا خرید سه نقل و انتقال از فروشگاه را برای دنبال کردن انتخاب نمایید. اگر می خواهید سکه ها یا بسته های بازیکن بیشتری به دست بیاورید، حتما این چالش ها را کامل کنید. چرا که آن ها دقیقا به همین منظور ایجاد شده اند.

Foundations

برگه پایانی هم Foundations است. اینجا همان مکانی است که تمام اهداف مرتبط با راهنمایی در زمینه اصول FUT قرار گرفته و با تکمیل آن ها شما همه چیز را در مورد حالت های بازی و بهترین روش انجام آن می دانید.

شما همچنین می توانید Season Progress خود را در از منوی Objectives ببینید. این بخش نشان می دهد که شما در چه سطحی از این فصل قرار دارید و برای رفتن به سطح بعدی به چه مقدار XP و پاداش نیاز پیدا خواهید کرد.

چالش های Squad Builder

چالش های Squad Builder برای کمک به باز کردن بسته ها و در عین حال ساختن یک تیم مناسب به شما کمک می کنند. اسکواد بیلدر همچنین در درک ترکیب یک تیم چیست و چگونگی فیلتر بازیکنان به کمک شما خواهد آمد.

چالش های Squad Builder اهداف خاصی را مانند داشتن تعداد مشخصی از بازیکنان یک کشور در تیم، برای شما مشخص می کنند. هنگامی که خصوصیات مورد نیاز برای انجام یک چالش را برآورده کردید، بازیکنان تیم را در معامله برای یک بسته بازیکن از بازی کنار می گذارید. بنابراین سعی کنید از بازیکنانی که می خواهید آن ها را تکمیل کنید، استفاده نکنید. زیرا پس از معامله آن ها را از دست خواهید داد.

برای جستجوی هر چه آسان تر بازیکنان واجد شرایط، می توانید از Squad Builder استفاده کنید. اسکواد بیلدر این امکان را به شما می دهد که بر اساس مشخصاتی مانند لیگ، کشور، رده بندی و غیره در میان بازیکنان به جستجو بپردازید.

پس از تکمیل Foundations Challenges و آشنایی با اصول اولیه، Upgrade Challenge ها برای شما باز می شوند. چالش های ارتقاء به شما این امکان را می دهند که بازیکنان برنزی، نقره ای یا طلایی را معامله کنید و آن ها را به بازیکنان با کیفیت تری ارتقاء دهید. برای افراد تازه کار این روش خوبی برای افزایش قدرت و کسب رتبه تیمی به شمار می آید.

 

 

نکته: فقط چون می توانید بازیکنانتان را ارتقاء دهید، سعی نکنید همه آن ها را به فروش برسانید و یا از دست آن ها خلاص شوید. حتی اگر از آن ها استفاده نمی کنید هم می توانید هنگام انجام ارتقاء در چالش های Squad Builder، ار دستشان راحت شوید.

آنلاین بازی کنید

یکی از مهم ترین قسمت های FUT، بازی آنلاین در مقابل سایر بازیکنان برای اثبات داشتن بهترین تیم است. اگر تازه شروع به کار کرده اید، بهتر است از حالت های آنلاین اجتناب کنید. زیرا شما نمی توانید مشکلی که قرار است با آن روبرو شوید را پیش بینی کنید.

 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید، بازی در حالت های تک نفره است. این حالت‌ ها امکان به دست آوردن سکه و پاداش را برای شما به ارمغان می آورند. اما درجه سختی هوش مصنوعی را خودتان انتخاب می کنید. این کار عادت کردن به ساز و کار FUT را برای شما آسان تر می کند؛ بعد از آن هر وقت احساس کردید که برای این کار آماده هستید، تیم خود را آنلاین کنید.

بر روی کمیستری تیمتان تمرکز کنید

اگر چالش های Squad Builder را کامل کنید، کاملا متوجه نحوه ساز و کار Team Chemistry خواهید شد. هر چه کمیستری بالاتر باشد، تیم شما عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر کمیستری پایینی داشته باشید، پاس کاری و حرکت در درون تیم ضعیف خواهد بود. اما اگر بتوانید کمیستری را بالا ببرید، همه چیز برعکس می شود و شما شانس بیشتری برای برنده شدن به دست می آورید.

قرار دادن بهترین بازیکنان در تیم و امیدوار بودن به بهترین ها آسان است. اما یک بازیکن به تنهایی نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند. بلکه داشتن یک تیم متعادل است که شما را به پیروزی می رساند.

در حال حاضر توسعه دهندگان در فیفا 23، از Player Chemistry رونمایی کرده اند. این بدان معنا است که شما می توانید بر نحوه ارتباط بازیکنانتان با یکدیگر در موقعیت های مختلف تاثیر بیشتری داشته باشید.

 

این ویژگی در نسخه های قبلی فیفا آلتیمیت تیم هم در دسترس بود. به این صورت که یک سری خطوط بازیکنان را به یکدیگر وصل می کرد و از قرمز به سبز تغییر رنگ می دادند تا به نوعی نمادی از کمیستری باشند. در حال حاضر بر روی هر بازیکن سه الماس وجود دارد؛ اگر با یک هم تیمی نزدیک به موقعیت خود ارتباطی داشته باشید، این الماس ها روشن می شوند. کمیستری با داشتن بازیکنانی از یک کشور، تیم و لیگ ساخته می شود. برای هر شباهتی که این بازیکن ها داشته باشند، یک امتیاز کمیستری خواهید گرفت.

بر بازیکنان قرضی متکی نباشید

بازیکنان قرضی بسیار کارآمد هستند. با دریافت و استفاده از آن ها، شما می توانید تعداد معینی از بازی ها را به انجام برسانید. اعتماد به آن ها بسیار آسان است چرا که معمولا بازیکنان رده بالایی هستند. اما اگر بیش از حد به آن ها تکیه کنید و تیمی متشکل از بازیکنان قرضی بسازید؛ زمانی که قراردادها تمام شوند، شما می مانید و یک تیم معمولی و در این صورت شرایط برایتان سخت تر خواهد شد.

 

 

 

یادداشت: با بازیکنان عادی می توانید قراردادهایی را اضافه کنید که به شما راجع به توانایی آن ها در بازی برای تیم اطمینان می دهند. از طرفی قرارداد بازیکنان قرضی قابل تمدید نیست و به محض تمام شدن آن می روند. بنابراین مراقب باشید که تعداد زیادی از این بازیکنان را به طور همزمان در تیم خود قرار ندهید و مطمئن شوید که پس از اتمام قراردادها یک نسخه پشتیبان خوب در ذهن داشته باشید.

استفاده از لیست انتقال

شما در هنگام انجام بازی، تعدادی بازیکن و بسته دریافت خواهید کرد که غیرقابل معامله هستند. این بدان معنا است که شما نمی توانید آن ها را بفروشید؛ اما می توانید هنگام ارتقاء Squad Builder، آن ها را مبادله کنید. اما اگر بازیکنانی به دست آورید که بتوانید آن ها را بفروشید، دو گزینه خواهید داشت. می توانید با مبلغ معینی که بازی ارائه می کند، سریعا آن ها را بفروشید و یا به لیست انتقال خود اضافه کنید.

 

با اضافه کردن این بازیکنان به لیست انتقال، می توانید قیمت اولیه حراجش را تنظیم کنید و مانند Ebay یک تگ Buy It Now بر روی آن قرار دهید. این به آن معنی است که شما در فروش بازیکنان با قیمت بالاتر شانس بیشتری خواهید داشت. چرا که می توانید قیمت اولیه را بالاتر از قیمت فروش سریع تعیین کنید و سایر بازیکنان هم می توانند روی آن پیشنهاد بدهند. با این روش حتی می توانید دو برابر آنچه برای فروش سریع ممکن است دریافت ‌کنید، به دست آورید.

تنها نقطه ضعف روش دوم این است که فروش کالاها نسبت به فروش سریع بیشتر طول می کشد. اگر نیاز زیادی به دریافت سکه دارید و نمی توانید صبر کنید، فروش سریع ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

می توانید با دوستانتان آنلاین بازی کنید

اگر به دنبال بازی با دوستان خود در فیفا آلتیمیت تیم هستید، حالت Friendlies مخصوص شما است. این مود به شما اجازه می دهد تا به بازی با دوستان خود بپردازید و تیم خود را بدون نگرانی راجع به نقاط ضعف آن به نمایش بگذارید.

 

 

 

 

ضمنا نصب و استفاده از برنامه‌های جعلی یا استفاده از روش‌های غیرقانونی برای کسب سکه‌ها و نقاط FIFA توصیه نمی‌شود. استفاده از اینگونه روش‌ها می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند مسدود شدن حساب شما در بازی شود. بهترین راه برای کسب سکه‌ها و نقاط FIFA، استفاده قانونی و منطقی از روش‌هایی است که توسط EA Sports، سازنده بازی FIFA، ارائه می‌شوند.

 

درباره برنامه FIFA Companion

برنامه FIFA Companion یک اپلیکیشن همراه است که توسط EA Sports، سازنده بازی FIFA، عرضه شده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا به حساب FIFA Ultimate Team خود در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشید و برخی از وظایف و عملیات مرتبط با بازی را انجام دهید.

با استفاده از برنامه FIFA Companion، شما می‌توانید ترکیب تیم خود را مدیریت کنید، بازیکنان را خرید و فروش کنید، ترکیب‌های خاص را برای چالش‌ها ساخته و وظایف روزانه را تکمیل کنید.

همچنین، می‌توانید بازیکنان را ارزیابی کنید، آمار و اطلاعات تیم خود را مشاهده کنید و در رویدادها و فصل‌های مختلفی شرکت کنید. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید به روز رسانی‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به بازی را دریافت کرده و به طور کلی تجربه FIFA Ultimate Team خود را بهبود بخشید.

برنامه FIFA Companion برای دستگاه‌های Android و iOS در دسترس است و می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مربوطه دانلود کنید.

 

لذت بازی آنلاین با دوستانتان در آلتیمیت تیم فیفا

بازی آنلاین با دوستانتان در حالت آلتیمیت تیم FIFA می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد. با استفاده از برنامه FIFA Companion یا حتی بازی FIFA بر روی کنسول یا کامپیوتر، می‌توانید با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید.

بازی آنلاین با دوستانتان در حالت آلتیمیت تیم FIFA، به شما امکان می‌دهد تا ترکیب تیم خود را بازیکنان موردعلاقه‌تان بسازید و در مقابل تیم دوستانتان به میدان بروید. می‌توانید با هم تیمی شوید و به صورت همکاری و هماهنگی بازی کنید یا حتی در مسابقات آنلاین علیه یکدیگر قرار بگیرید.

بازی آنلاین با دوستانتان در FIFA Ultimate Team می‌تواند مسابقات هیجان‌انگیزی، رقابت‌های دوستانه و تجربه به اشتراک گذاری لحظات خوب با دوستانتان را فراهم کند. از طریق برنامه FIFA Companion می‌توانید با دوستانتان ارتباط برقرار کنید، به صورت آنلاین بازی کنید و تجربه‌ی همبازی یا رقابت با آنها را تجربه کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *