پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ

پاوربانک

در اغلب مواقع مشکل تمام شدن باتری لپ تاپ و نیاز به شارژ دوباره در بیرون از خانه وجود دارد که باعث بروز نگرانی بزرگی برای افراد شده است. با توجه به اینکه آداپتور های شارژ باتری لپ تاپ عموما وزن نسبتا زیادی دارند و حمل کردن آن ها برای برخی افراد امری دشوار به نظر می رسد، از این رو تهیه پاور بانک لپ تاپ راه حل مناسبی به شمار می رود. در این مقاله قرار است به راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ بپردازیم و در ادامه بهترین پاور بانک های مخصوص لپ تاپ را معرفی می کنیم. اگر قصد خرید پاور بانک دارید، با ما همراه باشید.

پاور بانک چیست؟

این وسیله متشکل از چند باتری با ظرفیت‌ های متفاوت است و بسته به ظرفیت خود می‌ تواند وسایل الکترونیکی مختلف از جمله گوشی را چند بار شارژ کند. پاور بانک‌ ها معمولا سبک‌ وزن هستند و می‌ توانید آن‌ ها را به‌راحتی حمل کنید. برخی از پاور بانک‌ ها می‌ توانند هم‌ زمان چند وسیله با پورت‌ های شارژ مختلف را شارژ کند.

پاوربامک چیست

نخستین پاور بانک در سال ۲۰۰۱ استفاده از دو باتری قلمی که با یک مدار ساده به یکدیگر متصل شده بودند، توسط شرکتی چینی به نام پایزن (Pisen) ساخته شد. ظرفیت پاور بانک‌ ها با واحد میلی‌ آمپرساعت سنجیده می‌ شود (مثلا ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) و هر چقدر این عدد بالاتر باشد بهتر است؛ البته افزایش ظرفیت پاور بانک باعث افزایش وزن و اندازه آن می‌ شود و زمان تکمیل شارژ آن هم بیشتر می‌ شود. در صورت خرید پاور بانک‌ های با ظرفیت بالا حتما دستگاه‌ هایی را انتخاب کنید که از فناوری‌ های مختلف شارژ سریع پشتیبانی کنند.

نکاتی که باید در خرید پاور بانک لپ تاپ توجه کنید!

در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که هدف ما از خرید یک پاور بانک لپ تاپ تسریع فرایند شارژ و به همراه داشتن یک منبع تغذیه در محل کار و هنگام سفر می باشد، پس در نتیجه باید به مواردی همچون ابعاد، سرعت شارژ، توان خروجی، ظرفیت باتری و … توجه نمود تا بتوانیم بهترین گزینه را برای شارژ باتری لپ تاپ انتخاب کنیم. در ادامه به بررسی این موارد کلیدی خواهیم پرداخت.

نکات مهم

وزن، جنس و ابعاد شارژر همراه

ابعاد و جنس بدنه یک پاور بانک یکی از اولین موارد انتخاب یک پاور بانک برای لپ تاپ به شمار می رود چرا که ما به دنبال محصولی هستیم تا به راحتی بتوانیم در مواقعی که بیرون از خانه و در محل کار و سفر به سر می بریم، آن با خود به همراه داشته باشیم و نیز وزن زیادی نداشته باشد که برای حمل آن دچار مشکل نشویم. در نتیجه باید به سراغ پاور بانکی رفت که وزن نسبتا معقولی داشته و از بدنه با کیفیتی برخوردار باشد که در صورت افتادن و وارد شدن فشار و ضربه دچار خرابی نشود.

پیشنهاد پدارول:‌ راهنمایی خرید پاور بانک برای گوشی سامسونگ

درگاه های ورودی و خروجی

یکی دیگر از موارد مهم در خصوص انتخاب یک پاور بانک لپ تاپ می توان به درگاه های ورودی و خروجی و فناوری های شارژ سریع که باعث سرعت بخشیدن به پروسه شارژ می شود، اشاره کرد. در هنگام خرید باید به تعداد درگاه های موجود روی پاور بانک دقت نمود و مهم تر از آن باید به فناوری های شارژ سریع به کار رفته برای پاور بانک توجه کرد.نکته مهم در این باره پشتیبانی پاور بانک از شارژ سریع برای شارژ سریع خود پاور بانک و همچنین شارژ دستگاه های متصل به آن است.

پورت های پاور

توان خروجی

همان طور که در مقاله راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ در حال مطالعه هستید باید بگوییم که از آن جایی که ظرفیت و توان مورد نیاز برای باتری لپ تاپ ها با سایر دستگاه های هوشمند مانند موبایل و تبلت فرق می کند و به توان بالاتری از آن ها نیاز دارد، به همین دلیل باید به سراغ پاور بانکی با توان های خروجی بالاتری رفت. اغلب گوشی ها و تبلت ها را می توان با توانی در حدود ۱۰ تا ۱۸ وات شارژ کرد ولی در مورد لپ تاپ ها باید به تهیه یک شارژر همراه با توان خروجی به مراتب بالاتری رفت. البته باید به این نکته توجه نمود که در پاور بانک لپ تاپ انتخابی باید به مقدار ولتاژ و آمپراژی که پشت آداپتور شارژ لپ تاپ نوشته شده دقت نمود و به تناسب آن به خرید یک شارژر همراه اقدام کرد.

پیشنهاد پدارول: راهنمای خرید و معرفی بهترین دسته های بازی کامپیوتر

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری یک پاور بانک لپ تاپ مهم ترین ویژگی مورد بررسی در هنگام خرید است و با توجه به اینکه میخواهیم به خرید یک پاور بانک مخصوص لپ تاپ اقدام کنیم هرچقدر این عدد بالاتر باشد و ظرفیت ذخیره سازی بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری از آن برای شارژ لپ تاپ می توان استفاده نمود. با توجه به نکات گفته شده می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که حداقل ظرفیت باتری برای شارژ باتری لپ تاپ مقدار ۲۰ هزار میلی آمپر ساعت می باشد و ظرفیت های بالاتر از آن می تواند انتخاب بهتری باشد.

راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ

سوکت شارژر پاور بانک لپ تاپ

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید پاور بانک لپ تاپ، پورت استاندارد AC مخصوص شارژ لپ تاپ می باشد. اگر دقت کرده باشید معمولا لپ تاپ ها هر کدام سوکت شارژر آن ها با هم متفاوت می باشد که عموما داخل اکثر پاور بانک ها که برای لپ تاپ در بازار است، سوکت ای سی (AC Socket) موجود می باشد تا کار شما را برای شارژ کردن لپ تاپ آسان کند، اما اگر پاور بانکی تهیه کردید که سوکت آن متفاوت با سوکت شارژر لپ تاپ شما بود تنها راهی که می توان بوسیله آن لپ تاپ خود را شارژ کنید این است که یک رابط آداپتوری برای آن بخرید. برای این کار با توجه به نوع لپ تاپ و شارژر لپ تاپ می‌ توانید اقدام به خرید یک رابط آداپتوری کنید، رابط آداپتوری به این صورت عمل می‌ کند که یک طرف آن به خروجی پاور بانک و طرف دیگر آن به ورودی شارژ لپ تاپ متصل می‌ شود و از این طریق پاور بانک و لپ تاپ را به هم وصل می‌ کند تا از پاور بانک برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید.

معرفی بهترین پاور بانک مخصوص لپ تاپ

انتخاب بهترین پاور بانک برای لپ تاپ ممکن است برای خیلی از افراد مبحث چالش برانگیزی باشد، چرا که انتخاب های گوناگون و متفاوتی در بازار وجود دارد. در این بخش از مقاله راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ می خواهیم بهترین پاور بانک های مخصوص لپ تاپ را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین پاور بانک لپ تاپ 20000 میلی آمپر ساعتی OmniCharge 20+

  • ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت، دارای 1 عدد خروجی AC، دارای 1 عدد خروجی / ورودی DC، دارای 1 عدد ورودی/ خروجی USB-C، دارای 2 پورت USB-A، دارای قدرت 1000 وات AC و DC، دارای قدرت 60 وات USB-C PD
  • مزایا: دارای تاییدیه TSA، دارای یک خروجی AC
  • معایب: گران

OmniCharge

پاور بانک لپ تاپ 20000 میلی‌آمپر ساعتی OmniCharge 20+ نه تنها دارای تاییدیه TSA است، بلکه به عنوان یک همراه عالی برای سفر های کاری و طولانی مدت است. این شارژر همراه لپ تاپ با دستگاه‌ های 60 وات USB-C مانند MacBook Pro 13 (مک‌ بوک پرو 13) و Dell XPS 2 in 1 سازگار است.

اما خروجی 100 وات AC آن برای سایر لپ‌ تاپ‌ ها و سایر دستگاه‌ هایی مانند دوربین‌ های DSLR مناسب است. در نهایت این شارژر همراه می‌ تواند هنگام تغذیه همزمان دستگاه‌ ها از طریق پورت‌ های AC یا USB-A شارژ شود. قیمت پاور بانک OmniCharge 20+ کمی بیشتر از شارژر همراه لپ تاپ MaxOak است. با این حال قابلیت‌ های انعطاف پذیری که دارد باعث می‌ شود قیمت بالاتری داشته باشد.

پاور بانک ZMI USB PD Backup Battery & Hub

  • ظرفیت 20000 میلی‌ آمپر ساعت، دارای 2 خورجی USB-A؛ 1 خروجی USB-C؛ قدرت 45 وات و 15 وات؛ 40 وات و 20 وات
  • مزایا: بهترین گزینه برای کاربران مک بوک، سبک تر از دستگاه‌ های رقیب
  • معایب: با تعداد زیادی از لپ‌ تاپ‌ ها سازگاری ندارد.

ZMI USB PD Backup Battery & Hub

برای کاربران مک‌ بوک پرو و مک‌ بوک ایر که فقط به 30 وات نیرو نیاز دارد و از شارژر USB-C استفاده می‌ کنند؛ پاور بانک ZMI USB PD Backup Battery & Hub گزینه‌ ای فوق العاده است که باید در نظر بگیرید. این دستگاه فاقد خروجی AC است، اما پورت USB-C آن به شما این امکان را می‌ دهد تا مک‌ بوک قدیمی خود را شارژ کنید.

پاور بانک لپ تاپ ZMI USB PD Backup Battery & Hub همچنین با دستگاه 13 اینچی HP Spectre x360 و Samsung Chromebook Pro سازگاری دارد. به لطف دو پورت USB-A آن می‌ توانید سایر دستگاه‌ های خود را شارژ کنید. از همه مهم تر از طراحی سبکی برای حمل و نقل برخوردار است و با وزن 405 گرمی که دارد، بسیار سبک تر از iPad Air است.

پاور بانک MaxOak Type-C

  • ظرفیت 36000 میلی‌آمپر ساعت، دارای 1 خروجی 16.8V/4.6A، دارای 1 خروجی PD 2.0 Type C 5V.9V.12V.15V.20V/3A، دارای 2 خروجی USB x 5V/2.1A، قدرت 133.2 وات ساعت
  • مزایا: بهترین گزینه برای کاربران مک‌بوک، دارای خروجی DC برای کانکتورهای مک‌بوک، دارای پورت USB-C
  • معایب: سازگاری محدود

MaxOak Type-C

برای هر کاربری که به اکوسیستم اپل علاقه‌ مند است یا چندین دستگاه اپل دارد، پاور بانک MaxOak Type-C بهترین راه‌ حل قابل حمل است. این پاور بانک لپ تاپ از طریق پورت DC خود و کابل‌ های Magsafe می‌ تواند هر لپ‌ تاپی که در سال 2006 تا 2018 تولید شده است را شارژ کند.

پورت PD 2.0 Type C آن نه تنها از هر یک از مک‌ بوک‌ های جدید تر USB-C پشتیبانی می‌ کند، بلکه می‌ تواند هر لپ‌ تاپ مجهز به پورت USB-C را شارژ کند. بدنه آلومنیومی نقره‌ ای و لبه‌ های گرد آن به طراحی زیبای این دستگاه کمک کرده است.

 پاور بانک Dell Power Companion PW7015L

  • ظرفیت 18 آمپر ساعت، دارای دو خروجی USB Type-A، دارای خروجی DC
  • مزایا: نسبتا مقرون به صرفه، پورت‌ های زیاد
  • معایب: مورد استفاده برای محصولات دل

Dell Power Companion PW7015L

اگر دارای یکی از لپ‌ تاپ‌ های دل هستید پاور بانک لپ تاپ Dell Power Companion PW7015L بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این دستگاه ظرفیت‌ های مختلف باتری را تحت پوشش قرار می‌ دهد؛ جمع‌ و جور تر از محصولات RAVPower است و مانند شارژر دیواری لپ‌ تاپ شما را شارژ می‌ کند. اگر در دفتر کار خود محصولاتی مانند Dell Inspiron، Latitude، XPS یا Venue دارید، این دستگاه می‌ تواند برای شما ایده‌ آل باشد. حتی پورت‌ های USB اضافی را هم در اختیار دارید.

پاور بانک HALO Bolt 58830

  • ظرفیت 57720 میلی‌ وات ساعت، دارای 1 خروجی AC، دارای 2 خروجی 5V/2.4A USB-A، دارای 1 خروجی Jump Start، قدرت 65 وات
  • مزایا: دارای خروجی AC، دارای خروجی Jump Start، مقرون به صرفه
  • معایب: از طراحی و ساخت محکمی برخوردار نیست.

HALO Bolt 58830

HALO Bolt 58830 فقط یک شارژر قابل حمل لپ تاپ نیست؛ بلکه به لطف خروجی AC یک شارژر موثر و کاربردی است. این شارژر همراه برای لپ‌ تاپ‌ هایی که 60 وات نیرو نیاز دارند، بسیار مناسب است. حتی این پاور بانک خروجی Jump Start دارد و مجموعه‌ ای از کابل‌ های جامپر مخصوص به خود را دارد و برخلاف سایر شارژر های همراه لپ تاپ که فقط در یک یا دو رنگ تولید می‌ شوند؛ از تنوع رنگ 7 گانه و طراحی الگو مختلف پشتیبانی می‌ کند و این گونه طراحی برای افرادی که به طراحی مینیمالیستی اهمیت نمی‌ دهند، ایده‌آل است. متاسفانه، پورت USB-C برای استفاده وجود ندارد. از اینکه تا انتهای مقاله راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *